עורך דין נזקי שריפה

עורך דין נזקי שריפה

כידוע, אין זה נעים, בלשון המעטה, להתמודד עם נזקים שהשריפה גרמה לנכסים שלכם, וזאת בין אם המדובר בנזקים לדירתכם, או לבית העסק שלכם, לרכב שלכם, ו/או לתכולה שלהם. 

מצד שני, אם התמזל מזלכם, ודאגתם מבעוד מועד לבטח את הנכסים שלכם מפני נזקי שריפות (או נזקי מים, רעידות אדמה, וכיו"ב), אין ספק שהדבר עשוי לנחם אתכם במידה לא מבוטלת, ולאפשר לכם לכסות את הנזקים שנגרמו לכם עקב השריפה באמצעות כספי הפיצויים שתקבלו מחברת הביטוח.

יחד עם זאת, כולנו מודעים לכך שחברות הביטוח לא ששות לשלם פיצויים למבוטחים שלהן, ועל כן לא פעם הם מערימות בפניהם קשיים, וזאת ללא הצדק חוקי. עם זאת, במקרים אלו, מומלץ מאד לא לומר נואש, ולפנות לעורך דין שבקי בתביעות ביטוח, ולהיעזר בשירותיו כדי למצות את זכויותיכם מול חברת הביטוח.

איך מגישים תביעת ביטוח בגין נזקי שריפה?

בתחילה יש להודיע לחברת הביטוח או סוכן הביטוח שלכם על התרחשות השריפה, ולהגיש בפניה תביעה לקבלת פיצויים בגין נזקי השריפה.

לאחר קבלת התביעה, חברת הביטוח תשלח אליכם מומחים שונים מטעמה, לרבות חוקר שריפות, שינסה לאבחן את הגורם שגרם לשריפה, ושמאי, שיעריך ויאמוד את השווי הכספי של נזקי השריפה. 

המומחים המקצועיים מטעם חברות הביטוח יסכמו את ממצאיהם בדו"חות מטעמם, וימסרו אותם לחברת הביטוח. ככל שהנכם סבורים שמומחים אלו יגישו חוות דעת שפוגעות בזכויות שלכם, מומלץ לכם להיעזר בשלב זה בחוות דעת של מומחים מטעמכם, למקרה שאכן תצטרכו לסתור את חוות הדעת של המומחים מטעם חברת הביטוח. 

בנוסף, ייתכן שחברת הביטוח תבקש מכם למסור לה מסמכים ו/או פרטים נוספים לצורך בירור התביעה שלכם. 

לאחר מכן, חברת הביטוח תבחן את כל המסמכים והממצאים שיוצגו בפניה, אל מול היקף החבות שלה לפי הפוליסה שרכשתם ממנה, על החרגותיה והרחבותיה, ותודיע לכם האם היא החליטה לקבל את תביעתכם או לדחות אותה.

יצויין, כי בהתאם להוראות המפקח על הביטוח, על חברת הביטוח לשלוח לכם את החלטתה בעניין תביעתכם תוך 30 יום מקבלת התביעה. 

אם חברת הביטוח החליטה לקבל את התביעה שלכם, עליה לשלם לכם את הפיצויים המגיעים לכם בהתאם לתנאי הפוליסה שרכשתם ממנה.

אולם, אם חלילה חברת הביטוח החליטה לדחות את התביעה שלכם, או לשלם לכם פיצויים בסכום נמוך מדי לדעתכם, זה השלב שבו מומלץ כאמור לפנות לעו"ד על מנת שהוא יסייע לכם למצות את זכויותיכם כלפי חברת הביטוח, וכפי שיוסבר להלן.

כיצד ניתן להיעזר בעורך דין נזקי שריפה לצורך מימוש זכויותיכם מול חברת הביטוח?

אם הנכם סבורים שחברת הביטוח דחתה את תביעתכם או מוכנה לשלם לכם סכום פיצויים נמוך מדי, וזאת ללא הצדק, מומלץ לפנות לעו"ד שבקי בדיני ביטוח על מנת לבדוק ולוודא האם חברת הביטוח פעלה כדין או לאו. 

ככל שעורך הדין יגע למסקנה שחברת הביטוח פעלה שלא כדין, הוא יפנה אליה באופן ישיר, מתוך שאיפה להביא לשינוי דעתה מחוץ לכתלי בית המשפט. במידה שחברת הביטוח תעמוד על דעתה, ניתן להגיש נגדה תביעה בפני בית המשפט, וזאת כפי שיוסבר להלן.  

(א) שיגור מכתב לחברת הביטוח

בהתאם להוראות המפקח על הביטוח, אם חברת הביטוח החליטה לדחות את התביעה שלכם, מחובתה גם לנמק את החלטתה זו, ואף לפרט את תנאי הפוליסה, או התקנון, התניה, או הסייג, שנקבעו במועד ההצטרפות או במועד חידוש הכיסוי הביטוחי, או הוראות הדין, שעליהם מסתמכים נימוקי הדחייה שלה, ככל שהדחייה מסתמכת עליהם. 

יתרה מכך: על חברת הביטוח להקפיד ולפרט את כל נימוקי הדחייה שלה כבר בהודעתה הראשונית למבוטח. חברת הביטוח לא תוכל לטעון לאחר מכן נימוקי דחייה אחרים, למעט לגבי נסיבות שנוצרו רק לאחר הודעתה הראשונית למבוטח, או שלא הייתה אפשרות לדעת עליהן במועד שיגור הודעתה הנ"ל. 

לפיכך, בתחילה, עורך הדין יבדוק את החלטת הדחיה של חברת הביטוח ויוודא האם היא אכן נומקה כנדרש. ככל שחברת הביטוח לא עשתה כן,  באפשרותו לשגר אליה מכתב שדורש ממנה לפרט בכתב וכדין את נימוקי הדחיה שלה. 

קיימים מספר נימוקי דחיה שחברת הביטוח נוהגת להשתמש בהם  לצורך לדחיית תביעות בגין נזקי שריפה, כגון אי תשלום דמי הביטוח (הפרמיות) על ידי המבוטח במועדם ובמלואם, הפעלת חריג לפוליסה כגון "פעולות זדון" (כלומר, הצתה מכוונת) ועוד. 

לפיכך, עורך הדין יבדוק ויוודא את תקינותם של נימוקי הדחיה של חברת הביטוח, בין מבחינה עובדתית ובין מבחינה משפטית. ככל שיסתבר שנימוקים אלו אינם נכונים, הוא יפנה לחברת הביטוח ויטען זאת בפניה. 

לחלופין, במקרה שחברת הביטוח הסכימה עקרונית לקבל את התביעה, אולם היא מוכנה לשלם לכם פיצויים בסכום נמוך מדי, בהסתמך על חוות הדעת מטעם המומחים מטעמה, ניתן להגיש לה חוות דעת נגדית באמצעות מומחים מטעמכם, ולהיעזר בעורך דין גם לשם כך.

בשלב זה יש לקוות שחברת הביטוח תפעיל שיקול דעת, תשקול את טענותיכם, ואולי תימלך בדעתה ותחליט לקבל את התביעה, או שהיא לפחות תסכים לנהל מו"מ לפשרה כלשהי שתהיה מקובלת על שני הצדדים. ככל שחברת הביטוח עומדת על סירובה לקבל את התביעה או לנהל מו"מ לפשרה, אזי יש מקום לשקול להגיש נגדה תביעה בפני בית המשפט, בהתאם לנסיבות כל מקרה לגופו.

(ב) הגשת תביעה נגד חברת הביטוח בפני בית המשפט

לצורך הגשת התביעה כנגד חברת הביטוח חשוב לזכור שתקופת ההתיישנות להגשת תביעות בגין פוליסות ביטוח מפני נזקי שריפה הינה תקופה מקוצרת, של 3 שנים בלבד ממועד השריפה, ולא 7 השנים שנוהגות בדרך כלל בתביעות אזרחיות רגילות. 

לפיכך, חשוב להיות מודע למגבלה זו ולהגיש את התביעה כנגד חברת הביטוח בהקדם האפשרי על מנת שלא לפספס ולהחמיץ את תקופת ההתיישנות.

עוד חשוב להיות מודע לכך שמירוץ תקופת ההתיישנות נעצר רק עם הגשת התביעה בפני בית המשפט, ולא לפני כן. לפיכך, עצם הגשת התביעה הראשונית בפני חברת הביטוח איננו עוצר את מירוץ ההתיישנות, וגם לא כל מו"מ שנוהל עם חברת הביטוח. 

בכל שאלה והתייעצות עם עורך דין נזקי שריפה, צרו קשר טלפוני עם משרדנו, כתבו לנו בוואטסאפ או השאירו פניה באתר, ואנו נשוב אליכם בהקדם האפשרי.

אנו מזמינים אותך להתרשם מהתוכן באתר, מגוון מאמרים ופסקי דין בנושאים בהם עוסק המשרד.

אנו מקווים שתוכל להפיק תועל מהתוכן באתר, אולם יש להדגיש כי התוכן מתעדכן מעת לעת.

התוכן באתר אינו יכול להחליף ייעוץ משפטי פרטני בשום צורה ואופן.

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

לקבלת ייעוץ משפטי

חייגו עכשיו:

03-9444747

סיכום דבר:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support