זכויות עובדי קבלן

זכויות עובדי קבלן

חוק העסקת עובדי קבלן התשנ"ו 1996, מגדיר את ההסדרה של תנאי העסקה של עובדי קבלן. למשל בסעיף 13(א) מצוין כי תנאי העבודה במקום אשר בו קיים הסכם קיבוצי, הוראות ההסכם הקיבוצי, חלות גם על עובדי הקבלן ובהתאמה מלאה לסוג העבודה ולוותק בעבודה אצל המעסיק בפועל.  

בשנת 1999, תוקן החוק אשר מגביל את זמני העסקת עובדי קבלן לתקופה של 9 חודשים ובתום התקופה, המעסיק יהיה חייב לקלוט את עובד הקבלן ולהעסיקו כעובד מן המניין או להפסיק את עבודתו. אם עובד הקבלן יועסק באופן ישיר ע"י המעביד יושוו תשלומי שכרו וכן זכויות עובד קבלן הסוציאליות אשר נלוות לזכויות של כלל העובדים לפי סעיף 12(א) לחוק העסקת עובדי קבלן – 1999.

זכויות השכר של עובדי קבלן

עובדי קבלן, כמו עובדי שאר המשק, זכאים לשכר בגין עבודתם, כך שכבר מתקופת ההתלמדות, עובדי קבלן יקבלו שכר שהוא שכר מינימום, או שכר שגבוה מהתעריף המינימאלי. חשוב לדעת, כי מעסיק אשר אינו משלם לעובדיו שכר מינימום עובר עבירה פלילית. 

אם מדובר על עובד קבלן שמועסק במשרה חלקית, הוא יהיה זכאי לקבל תשלום יחסי משכר המינימום לפי סוג עבודתו. לגבי כמות שעות העבודה המוזכרות אף הן בכל זכויות עובדי קבלן, מעסיק יכול להעסיק עובדי קבלן עד 43 שעו עבודה חודשיות, אך יחד עם זאת, אם מזמין העבודה מנהיג שבוע עבודה שונה, עובדי הבלן, יועסקו בהתאם לנהוג אצל מזמין העבודה. עובדי קבלן אשר יועסקו מעל השעות הקבועות בחוק, זכאים יהיו לתשלום גבוה יותר בגלל השעות הנוספות שהם מועסקים. התשלום יהיה 25% לשעתיים הנוספות הראשונות ו-150% לשה נוספת מעבר לכך.

זכויות סוציאליות של עובדי קבלן

עובדי קבלן הם בעלי זכויות סוציאליות ועל העובדים לדעת ולעמוד על זכויות עובדי קבלן, כגון דמי הבראה. למרות שעובדי הקבלן עובדים 9 חודשים מטעם הקבלן ומדובר על דמי הבראה שנתיים, עובדי הקבלן, יקבלו את דמי הבראה לפי תקופה של 9 חודשים ולא לפי שנה והם יחושבו בהתאם. גם לגבי ימי חופש, כובדי הקבלן זכאים לימי חופש ממש כמו שאר עובדי המשק. 

למשל כאשר ישנו אירוע משפחתי שעובד הקבלן מוזמן אליו או שהוא עצמו עורך אירוע משפחתי, הוא יהיה זכאי לחופש והוא יהיה חייב להודיע על כך למעסיק. גם דמי נסיעות יש לשלם לעובדי קבלן, כאשר הם לא יעלו על המינימום ובהתאם למרחק הנסיעה. 

דמי חגים לעובדי קבלן

במידה ועובדי הקבלן עבדו אצל המעסיק שלושה חודשים ומעלה, הם יהיו זכאים לדמי חגים, אם עבדו בסמוך לחג והכוונה היא ליום לפני החג או יום אחרי החג. עובדי קבלן שהם לא יהודי יהיו זכאים  לדמי החגים לפי דתם.

קבלן כוח אדם יהיה חייב לבטח את עובדיו בביטוח ריסק

על פי החוק, חברת כוח אדם  מחויבת כלפי עובדיה לבטחם בביטוח ריסק. ביטוח זה, מקנה פיצויים במקרה של תאונת עבודה. 

במקרה והעובד נפגע כתוצאה מתאונה שהיא אינה תאונת עבודה, העובד יקבל מחברת הביטוח אשר באמצעותה הקבלן מבטח את עובדיו, מחצית משכרו של העובד בכל חודש. במקרה חלילה של מוות, משפחתו של העובד תקבל פיצוי חד פעמי על סך של 100,000 ₪. כמו כן, חברת כוח אדם מחויבת ל פי חוק, לבטח את עובדיה בפנסיה מקיפה לאחר שהעובדים השלימו 9 חודשי עבודה. 

הביטוח הפנסיוני, יהיה חייב לכלול מרכיבם של ביטוח נכות וביטוח חיים. במידה ועובד קבלן היה כבר מבוטח בביטוח פנסיוני לפני שהתחיל לעבוד אצל המסיק הנוכחי, חברת כוח האדם, תהיה מחויבת להמשיך בתשלומים של אותו הביטוח  לאחר שהעובד יעבוד 3 חודשים.

פיצויי פיטורין לעובדי קבלן

במיה והמעסיק בפועל של עובד קבלן, אינו מעוניין לקלוט את העובד וכן, חברת כוח האדם אינה מציע לו עבודה חלופית, ואם העובד הועסק לפני הפיטורין שנה או מעל לשנה, יוגדר מצב זה כפיטורין ואז עובד הקבלן יהיה זכאי לפיצויים. 

גם אם חברת כוח האדם מבקשת כי העובד ימתין עד שתימצא לו עבודה אחרת, כאשר בתקופת ההמתנה הוא אינו מקבל שכר, הוא יהיה זכאי לפיצוי פיטורין היות ולמעשה, חברת כוח האדם מפטרת את העובד.במידה ואתם חשים שהפלו אתכם, או שחברת כוח האדם לא פעלה לפי החוק, יש לפנות א עו"ד דיני עבודה, כך שתוכלו לקבל  את זכויות עובדי קבלן, המגיעים לכם ע"פ החוק.

בכל שאלה והתייעצות עם עורך דין דיני עבודה, השאירו פניה באתר או צרו עמנו קשר טלפוני.

תאונת עבודה - בפירוט:

אנו מזמינים אותך להתרשם מהתוכן באתר, מגוון מאמרים ופסקי דין בנושאים בהם עוסק המשרד.

אנו מקווים שתוכל להפיק תועל מהתוכן באתר, אולם יש להדגיש כי התוכן מתעדכן מעת לעת.

התוכן באתר אינו יכול להחליף ייעוץ משפטי פרטני בשום צורה ואופן.

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

שאלות נפוצות

משרדנו ייצג ומייצג אלפי לקוחות בתביעות מול המוסד לביטוח הלאומי וגורמים רלוונטיים נוספים למיצוי זכויותיהם של נפגעי תאונת עבודה.

משנת 2006 ועד היום, צברנו 

תאונות עבודה יכולות לטמון בתוכן נסיבות שונות, חלקן שגורות ונפוצות וחלקן מצריכות בדיקה קפדנית והתוויית אסטרטגיה משפטית נכונה.

אנו מטפלים בכל סוגי התביעות, החל ממקרים מוכרים כגון פציעת גב, ועד לאירועים מוחיים המוכרים כתאונת עבודה.

משרדנו יושב ברחוב המסגר 56, קומה 2.

ניתן לקבל ייעוץ טלפוני משפטי מקדים.

לקבלת ייעוץ משפטי

חייגו עכשיו:

03-9444747

סיכום דבר:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support