עורך דין אובדן כושר עבודה

משרד עו"ד זגלשטיין ייצג בהצלחה מזה למעלה מעשור אלפי לקוחות. הידע והניסיון אשר נצברו במשרד במהלך השנים מבטיחים ללקוחותינו סיכויי הצלחה גבוהים וקבלת הפיצוי המקסימלי שניתן. למשרדנו מאות לקוחות שתבעו בהצלחה ,זוכו בפיצוי כספי, והן בנכות כללית.

השירות כולל ליווי צמוד בוועדות הרפואיות וייצוג מול חברות הביטוח עד להשגת הפיצוי הגבוה ביותר שניתן. המשרד יגיש התביעה לחברת הביטוח ועורך דין מטעם המשרד ילווה וייצג את הלקוח עד לסיום ההליך. במקרה הצורך יוגשו ערעורים בערכאות המשפטיות השונות וזאת בכדי למקסם את הפיצוי עבור הלקוח.

למידע נוסף על חברות הביטוח המבטחות נכות (קרן פנסיה, ביטוח חבות מעבידים)

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

מי זכאי לתבוע אובדן כושר עבודה?

אדם אשר איבד את כושר עבודתו, בין ממחלה ובין מתאונה, והוא מבוטח בביטוח אובדן כושר עבודה – יכול לתבוע את חברת הביטוח ולקבל תשלום חודשי עד להחלמתו וחזרת יכולתו להשתכר. ביטוח אובדן כושר עבודה הינו חלק מהביטוח הפנסיוני בו חייב כל מעביד לבטח את עובדיו החל משנת 2008, חובה זהה חלה על עצמאים לבטח את עצמם החל משנת 2017. אין זה משנה אם הנפגע מבוטח בביטוח מנהלים או ביטוח פנסיוני כל עוד ישנו מרכיב של ביטוח אובדן כושר עבודה בפוליסה – הנפגע יהיה מבוטח. אין לבלבל עם קופות הגמל בהם אין מרכיב של ביטוח אובדן כושר עבודה או מוות כלל וכלל! חברות ביטוח שונות מציעות מסלולים שונים כאשר בכל מסלול ניתן משקל שונה למרכיב אובדן כושר העבודה ביחס למרכיב החיסכון וביטוח שארים.  

אובדן כושר עבודה מוחלט או ספציפי?

ביטוח אובדן כושר עבודה במסגרת קרן הפנסיה מגן בדר"כ רק מפני אובדן מוחלט של יכולת המבוטח לעבוד בכל עבודה המתאימה לכישוריו. בביטוח אובדן כושר עבודה מוחלט גם אם מדובר ברופא מנתח אשר איבד את יכולתו לנתח, חברת הביטוח תטען כי הוא עדיין יוכל לעבוד בתור שומר במגרש חניה ולא תשלם לו גמלה חודשית בעבור אובדן כושר עבודה.

לעומת זאת אם אותו המנתח היה מבוטח בביטוח אובדן כושר עבודה ספציפי המגן עליו מפני אובדן יכולתו להשתכר בעבודתו כרופא מנתח – די היה בכך שהוא איבד את יכולתו לנתח כדי שהוא יהיה זכאי לקבל גמלה חודשית בעבור אובדן כושר עבודה ספציפי כמנתח. ביטוח מנהלים בדר"כ כולל ביטוח אובדן כושר עבודה ספציפי. מטבע הדברים, ביטוח אובדן כושר עבודה ספציפי הינו יקר יותר מביטוח אובדן כושר עבודה מוחלט. מומלץ לכל אדם המבוטח בקרן פנסיה או בביטוח מנהלים לברר איזה סוג ביטוח אובדן כושר עבודה כלול בפוליסה, מהי גובה הקצבה שהוא עתיד לקבל במקרה של אובדן כושר עבודה ולהתאים את הפוליסה לצרכיו האמיתיים מבעוד מועד. 

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

אובדן כושר עבודה בשל מחלת מקצוע

מחלת מקצוע הינה פגיעה או פציעה הקרתה בזמן העבודה, אומנם המחלה יכולה להתפרץ במקרים מסויימים לאחר סיום תקופת העבודה. תהליך ההכרה מהמוסד לביטוח לאומי כרוך בהוכחת קשר  שבין המחלה  לאופי העבודה, סביבת העבודה, גורמים כימים, ביולגים, מיכנים, . ובמקרים מסוימים ומורכבים נצטרך להיעזר במומחים שונים(ע"פ תחומי התמחות). קישור לעמוד מחלת מקצוע באתר משרד עורכי דין זגלשטיין. בעמוד זה תמצאו פירוט והסבר על מהי מחלת מקצוע, וכמו כן מידע על ההליך שעל התובע לעבור מהפגיעה/הפציעה ועד לקבלת הפיצוי הכספי מהמוסד לביטוח לאומי. פגיעה זו שלא מופיעה בחוק, גובשה במהלך השנים בפסקי הדין השונים של בית המשפט.

על פי מיקרו טראומה בכל זכות: 

פגיעת/פציעת עבודה מסוג מיקרוטראומה תוגדר כנזק גופני כאשר.

  • הפגיעה נגרמה כתוצאה מפעולות חוזרות וממושכות בזמן העבודה, בריצפות הגורמת לנזק מצטבר.
  • חזרה על אותן פעולות, כך שלא יהיה ספק שזו גרמה לפגיעה.
  • הפעולות מפעילות אזור ספציפי בגוף, אשר נפגע כתוצאה מהפעולות.

רשימת המחלות המוגדרות כמחלת מקצוע הנה מצומצת מאוד, ורוב המקרים המובילים לאובדן כושר עבודה אינם מצוינים ברשימה זו. 

לפגיעות אלו בית המשפט בישראל נתן את השם מיקרוטראומה, בעצם פציעה/פגיעה לא תחשב כמיקרו טראומה אם כבר נמצאת במפורשות ברשימת מחלות המקצוע שמוגדרות בתקנות המסוד לביטוח לאומי. 

בכל שאלה והתייעצות עם עורך דין אובדן כושר עבודה מטעם משרדנו, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

אנו מזמינים אותך להתרשם מהתוכן באתר, מגוון מאמרים ופסקי דין בנושאים בהם עוסק המשרד.

אנו מקווים שתוכל להפיק תועל מהתוכן באתר, אולם יש להדגיש כי התוכן מתעדכן מעת לעת.

התוכן באתר אינו יכול להחליף ייעוץ משפטי פרטני בשום צורה ואופן.

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

לקבלת ייעוץ משפטי

חייגו עכשיו:

03-9444747

סיכום דבר:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support