עורך דין רשלנות רפואית בטיפולי שיניים

עורך דין רשלנות רפואית בטיפולי שיניים

משרדנו מייצג משנת 2006 נפגעים בתביעות לרשלנות רפואית. הידע והניסיון אשר נצברו במשרד במהלך השנים מבטיחים שלקוחותינו ייהנו מידע וניסיון נרחב אשר נצבר במשך השנים, ויקבלו את הפיצוי המקסימלי שניתן. 

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ : 03-9444747 

או השאר פרטיך באתר ועורך דין מומחה לרשלנות רפואית ממשרדינו יחזור אליך עוד היום לקביעת פגישת יעוץ להערכת שווי וסיכויי הצלחת תביעתך 

ללא עלות וללא התחייבות.

משרדינו מציע שירות כולל ומלא לאורך כל ההליך עד לסיום התביעה תוך השגת הפיצוי המרבי. 

מתי מומלץ לשקול הליך משפטי?

לא רק זאת שהשיניים שלנו מאפשרות לנו לבצע פעולה כה בסיסית וחשובה ללעיסת המזון ולחיתוכו, אלא גם שסוגיה רפואית המתהווה בשנינו, עלולה להעיב באופן ניכר על איכות החיים ולהתבטא במכאוב, חוסר נחת וכן בפגיעה אסתטית.

אין אדם שאיננו זקוק לביקור תקופתי אצל רופא השיניים שלו; אלו יכולות להיות סתימות הנדרשות למניעת החמרה והרחבה בחורים שבשן, ואלו יכולות להיות פרוצדורות רפואיות מורכבות וסבוכות יותר כגון עקירת שן והשתלת שיניים. בין אם מדובר בפרוצדורה בסיסית ובין אם מדובר בפרוצדורה סבוכה, כאשר ההליך נעשה באופן שאיננו מקצועי או זהיר, הרי שייתכנו סיבוכים ובעיקרם פגיעה עצבית או אסתטית.

נדגיש: קשה נורא להבין כבר באותו הרגע כי אכן ישנה עילה לתביעה. ייתכן ונחזור לטיפול נוסף על מנת שנשיב את המצב לקדמותו. המלצתנו היא בכל עת, לאסוף את כל המסמכים הרפואיים שאגרתם לאורך התקופה, וליצור עמנו קשר לייעוץ ראשוני.

בחינת הנסיבות היא חלק חשוב אשר ינחה אותנו באשר לצעדינו הבאים.

נסיבות שגורות להגשת תביעה בגין רשלנות בטיפול שיניים

כמו כל רופא ורופאה אחרים, גם רופאי שיניים נדרשים לנקוט בכל צעדי הזהירות השונים ועל-בסיסם של פרוטוקולים מובנים.

על-פי חוק, באם איש מקצוע בעל הסמכה רפואית, לא נקט בזהירות הנדרשת, הרי שהוא עלול למצוא עצמו תחת תביעה בגין רשלנות. כדי לסבר את האוזן, נדגים מספר תיקים הנחשבים לנפוצים:

  • פגיעה עצבית כתוצאה מעקירה או השתלה וכן כתוצאה מן הזריקה להחדרת חומר ההרדמה
  • עקירת שן אשר הובילה לגרימתו של שבר בקו הלסת
  • אובדן שן כתוצאה מטיפול שאיננו מותאם לסוגיה הרפואית ממנה סבל המטופל
  • טיפול שגוי כתוצאה מקריאה לא נכונה של צילום השיניים
  • גרימת נסיגת חניכיים כתוצאה מהתקנתו של גשר לשיניים שלא בוצעה כראוי

תביעות נפוצות נוספות בנושא של רשלנות רפואית בטיפולי שיניים

ישנן תביעות נוספות שהן נפוצות בתחום של רשלנות רפואית בטיפול שיניים, כמו למשל טיפול שורש. טיפול זה נקרא בשפה הרפואית "טיפול אנדודנטי" וההליך, נועד למעשה לאטום את פנים השן לאחר החילוץ של הליבה הפגועה. הגורם לטיפול ספציפי זה, הוא דלקת בשן שהיא הסיבה המוכרת לכאבי שיניים. לפעמים טיפול שורש ראשון אינו מצליח וזאת, כאשר הדלקות לא נעלמות למרות הטיפול. לאחר שהאזור בו יתבצע טיפול השורש יצולם באמצעות רנטגן, רופא השיניים, יוכל לקבוע, אם ניתן לבצע טיפול שורש בשנית, או לחלופין  לעקור את השן. עקירת השן, תתבצע במידה וניתן היה לבצע טיפול שורש. יש לציין, כי ביצוע רשלני של הטיפול וזיהום חוזר, יש בהם ליצור עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית.

שיקום הפה, מהווה נושא ידוע לתביעות בתחום רשלנות רפואית בטיפול שיניים. רק רופא שיניים מומחה עם ניסיון של בין 4-5 שנים, יוכל לבצע שיקום פה. למעשה שיקום פה, דורש תכנית מתאימה, אשר תתבצע לפי צילומים ובדיקות. זהו תהליך ארוך הכולל עקירות שיניים, השתלות, הלבנת שיניים ויישור שיניים. היו מקרים רבים, אשר בהם, ההחלטה של רופא השיניים הייתה גרועה. למשל עקירת שן שניתן היה כן להציל והרופא החליט לעקור אותה, או עקירת שן תוך אי מתן הסכמה מדעת של המטופל לביצוע העקירה וכן, אי מתן הסבר לגבי הסיכונים של ההליך הכירורגי. רשלנות רפואית בטיפולי שיניים, אף עשויה להתבטא בביצוע ניתוח שנעשה תוך חוסר מיומנות ומקצועיות אשר נדרשת מרופא סביר, אי מעקב לאחר הניתוח ועוד.

הוכחת הקשר הסיבתי בין התנהלות הרופא לנזק שנגרם למטופל

תביעה בגין רשלנות רפואית בטיפולי שיניים, חייבת להיות מוגשת רק באמצעות עורך דין רשלנות רפואית בטיפול שיניים אשר עוסק שנים בתחום זה. אם נגרם נזק למטופל כתוצאה מטיפול לקוי, אשר בוצע מתחת לסטנדרטים מקובלים ברפואה, התובע יידרש להוכיח כי קיים קשר סיבתי, בין התנהלות לקויה של רופא השיניים, לנזק שנגרם לו והוא יהיה חייב לבסס את תביעתו באמצעות חוות דעת של מומחים רפואיים בתחום רפואת השיניים.

עוה"ד הממחה ברשלנות רפואית בתחום טיפולי שיניים, יוכל לשלוח את התובע למומחים רפואיים שהוא מכיר, על מנת שחוות דעתם הרפואית, תהיה קבילה בביהמ"ש.

נזקים בריאותיים נפוצים בשל השתלת שיניים לא מקצועית

חדשות לבקרים, אנו שומעים על רשלנות מקצועית ברפואת שיניים, כמו השתלת שיניים שלא בוצעה באופן מקצועי. למרות שפעולה כמו השתלת שיניים מתבצעת באופן עדין ונקי ואין אפילו צורך בתפרים, ישנם עדיין אפשרויות לסיבוכים וסיכונים שעשויים להיגרם כגון: שתל שחדר לחלל הסינוסים וגרימת סינוסיטיס. 

על רופא השיניים המטפל, למסור למטופל את כל המידע הרלוונטי ולברר, אם קיים מוצא אחר להשלמת השן החסרה, למשל באמצעות גשר. על רופא השיניים להסביר למטופל לגבי אחוזים מעטים של כישלון, כשאר השתל עשוי לגרום לנזק. ישנם מקרים ידועים אשר בהם לא ניתן לבצע השתלת שיניים כמו למשל מטופלים שסובלים ממחלת הסוכרת, מה שמעלה את הסיכויים לדחיית השתל, מטופלים שמעשנים, מטופלים שסובלים מאוסטיאופורוזיס וכן, מצבים שיש לבצע טיפולים משלימים או מקדימים למשל כאשר קיים חוסר עצם או כאשר הסינוס של המטופל נמוך מדי ויש לבצע פעולת הרמת הסינוס לפני השתלת השן.

בדיקות מקדימות לפני ביצוע השתלת שיניים

על רופא השיניים, לבצע בדיקות שונות כגון  CT, צילומי רנטגן ועוד. ככל שההדמיה תהיה מתקדמת יותר, כך רופא השיניים יכול לבנות תכנית מדויקת ומפורטת יותר ולהתאים את השתלים הדנטאליים הנכונים וכן, להתגבר על בעיות שעשויות להופיע. 

איכות של בדיקות השיניים, היא זו שתכריע בהצלחת הטיפול הנכון. במידה וקריאה לא נכונה של הצילום או רשלנות מצדו של רופא השיניים שלא ביצע נכון את הבדיקות, יכול לגרום לנזק שנגרם בגין רשלנות רפואית. מיותר לציין, כי אם הוכח בבית המשפט כי הנזק שנגרם למטופל, נוצר כתוצאה ישירה ממעשיו או מחדליו הרשלניים של רופא השיניים, כאשר הכוונה היא כמובן לקשר הסיבתי לנזקים שנגרמו למטופל, מתקיימים  היסודות של עוולת הרשלנות וייפסקו פיצויים כספיים למטופל. 

במידה ואם התרחשה רשלנות רפואית בטיפול השיניים, אך לא נגרם נזק למטופל, לא ניתן יהיה לתבוע את הפיצויים בגין אותה הרשלנות.

בחירה נכונה של עורך דין רשלנות רפואית בטיפולי שיניים

למעשה תביעה בגין רשלנות רפואית בטיפולי שיניים, מהוות תהליך מורכב ועל הנפגע, להציג מסמכים רבים שהם רלוונטיים, כאשר הם יוכיחו כי אכן נגרם נזק לתובע ונזקים אלה, נבעו כתוצאה מטיפול רשלני.  

זו הסיבה כי יש להתייעץ תחילה עם עורך דין רשלנות רפואית בטיפולי שיניים. עוה"ד יעבור על המסמכים הרפואיים הכוללים חוות דעת רפואיות של רופא שיניים שבדק את המטופל לאחר הנזק, לשמוע את המקרה ואז, ניתן יהיה להעריך את סיכויי התביעה. 

עו"ד רשלנות רפואית המתמחה במושא תביעת רשלנות בטיפולי שיניים, מחזיק ידע רב ומכיר מומחים רפואיים רבים בתחום המדובר, אשר יוכלו לספק חוות דעת מקצועית לגבי המקרה. יש לוודא, כי עוה"ד אשר ייצג את המטופל בתיק, הוא בעל ידע מקיף וניסיון רב בתביעות רשלנות רפואית בטיפולי שיניים.

רשלנות רפואית - בפירוט:

משרד עורכי דין זגלשטיין - עורך דין רשלנות רפואית שיניים

משרדינו מעניק את שרותיו על בסיס הצלחה, התקשר עכשיו לטלפון: 03-9444747 או השאר פרטים בטופס למטה.

אנו מזמינים אותך להתרשם מהתוכן באתר, מגוון מאמרים ופסקי דין בנושאים בהם עוסק המשרד ואשר נכתבו על-ידי עורך דין רשלנות רפואית בטיפולי שיניים.

אנו מקווים שתוכל להפיק תועל מהתוכן באתר, אולם יש להדגיש כי התוכן מתעדכן מעת לעת.

התוכן באתר אינו יכול להחליף ייעוץ משפטי פרטני בשום צורה ואופן.

התקשר/י עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

או השאר/י פרטיך באתר ועורך דין תביעת משרד הביטחון ממשרדינו יחזור אליך עוד היום לקביעת פגישת יעוץ להערכת שווי וסיכויי 

הצלחת תביעתך ללא עלות וללא התחייבות.

לקבלת ייעוץ משפטי

חייגו עכשיו:

03-9444747

סיכום דבר:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support