עורך דין ביטוח לאומי לענייני תביעות

שלום, וברוכים הבאים לאתר של משרד עורכי הדין זגלשטיין.

אנו מייצגים תובעים נגד המוסד לביטוח לאומי משנת 2006 עם שיעורי הצלחה גבוהים של – 97% הצלחה (עד כה ייצגנו אלפי תובעים). 

הידע והניסיון אשר נצברו במשרד במהלך השנים מבטיח ללקוחותינו ייעוץ ייצוג וליווי מקצועי לאורך כל ההליך, מתחילתו ועד סופו. כולל ליווי וייצוג בוועדות הרפואיות על ידי עורך דין מומחה לביטוח לאומי בעל הכשרה מתאימה לייצוג בוועדות מול רופאי המוסד לביטוח לאומי (בוגרי רפואה למשפטנים מאוניברסיטת תל-אביב). 

יודגש כי משרדנו מעניק ייעוץ משפטי מקיף למימוש כל הזכויות המגיעות ללקוחותינו במטרה למקסם את הפיצוי המגיע להם. אין מדובר בשירות של מילוי טפסים בלבד, או בייעוץ שאינו משפטי וכל מיני שירותים חלקיים או שירותי תיווך למיניהם. אנו מציעים שירות מלא וכולל: ייצוג בכל הוועדות הרפואיות, הגשת ערעור על החלטות וועדות רפואיות, ערעור על החלטות פקיד תביעות בבית הדין לענייני עבודה, תביעת כל הביטוחים, תביעות לקצבת ניידות , תביעות לפטור ממס, ועוד.  

במקרים בהם מתעורר הצורך, משרדנו ינהל משא ומתן מול המוסד לביטוח לאומי בנושאים שונים כגון ביטול והקטנת חובות/קנסות, וכדומה.

משרדנו מציע שירות מלא הכולל ליווי וייצוג של לקוחותינו לאורך כל ההליך: החל מגיבוש האסטרטגיה המתאימה ביותר למקסום הזכויות והפיצויים עבור הלקוח, לאחר מכן הגשת התביעות המתאימות, ליווי וייצוג בוועדות הרפואיות עד לסיום ההליך תוך השגת הפיצוי המרבי.י

(יכול לעניין אותך:  תאונות עבודה, מחלת מקצוע, נכות כללית, שירותים מיוחדים, ניידות, פטור ממס הכנסה ).תביעות ביטוח לאומי 

עורך דין לתביעות ביטוח לאומי: מידע על המוסד לביטוח לאומי

ביטוח לאומי הוא מנגנון ממשלתי שמטרתו להגן על אזרחי המדינה במישור הכלכלי. במרבית המדינות בהן מונהג ביטוח לאומי, מדובר במגבית תשלום חובה שמנוכה מהכנסתו של עובד (שכיר או עצמאי), ולעיתים חייב בו גם מי שאינו עובד.

הביטוח הלאומי מספק רמות שונות של הגנה במדינות שונות, וכך שונים גם המצבים המזכים בתשלום מהביטוח הלאומי. סוגי המצבים הללו כוללים:

  • אבטלה שלא מרצון (למשל, בשל פיטורין, תאונות עבודה, מחלה).
  • אסונות משפחתיים כגון מות המפרנס במשפחה (למשל, קצבת שאירים, מענק פטירה, דמי קבורה)
  • נכות מלידה או עקב תאונה או מחלה. עוני. תשלומי קצבה לאחר פרישה לגמלאות.
  • חופשה בשל הריון או לידה.
  • פגיעה בשל מלחמה או פעולות טרור.
  • סיוע למשפחות (למשל, קצבת ילדים ודמי מזונות).
  • פשיטות רגל

חלק מסוגי התמיכה מוגבלים בזמן (למשל, בישראל ניתן לקבל דמי אבטלה רק לתקופת זמן מוגבלת) בעוד שאחרים אינם מוגבלים (למשל, קצבת נכות). חלק מסוגי התמיכה מוגבלים בהתאם למצבו הכלכלי של המבוטח (למשל, תמיכה לעניים – בישראל, הבטחת הכנסה) בעוד שאחרים אינם מותנים במצב הכלכלי (למשל, תשלום בעת חופשה לאחר לידה). חלק מסוגי התמיכה מיועדים לשכירים בלבד (למשל, דמי האבטלה בישראל) בעוד שחלקם מיועדים לשכירים ועצמאיים כאחד (למשל, פיצוי עקב תאונת עבודה). מנגנון הביטוח הלאומי נועד לוודא במידת האפשר כי רק הזכאים באמת לתשלומי התמיכה אכן מקבלים אותם.

דמי אבטלה באילו מקרים ניתן לקבל ומי זכאי להם?

המוסד לביטוח לאומי דואג להבטיח, כי מי שמובטל ועבד כשכיר וכן, עבר תקופת הכשרה עד שיעלה בידו להיקלט בעבודה, דמי האבטלה ישולמו למי שהיה עובד שכיר והוא רשום בשירות התעסוקה כמחוסר עבודה, והוא מתייצב לדרוש עבודה. 

הכוונה היא, שכדי לקבל דמי אבטלה יש לפנות יש לפנות בשני מסלולים במקביל. מי שמעוניין לקבל דמי אבטלה, עליו יהיה לפנות אל שירות התעסוקה מיד עם הפסקת עבודתו וכן, להתייצב בזמנים קבועים לפי מה שיקבע שירות התעסוקה. לאחר התייצבות הראשונה בלשכת התעסוקה, על המובטל לפנות למוסד לביטוח לאומי בתביעה לקבלת דמי אבטלה.

מהם התנאים לקבלת דמי אבטלה מהמוסד לביטוח לאומי?

ישנם תנאים לקבלת דמי אבטלה ואלו הם:

  • כל המובטל להיות לפחות בגיל 20 ומתחת לגיל 67, למעט חיילים או מי שמשרת בשירות לאומי או מי שצה"ל פטר אותו משירות משירות סדיר בצה"ל,מסיבות של בריאות, חינוך, משפחה והתיישבות ביטחונית.
  • תקופת ההכשרה כשכיר של 12 חודשים לפחות, כאשר עבורם שולמו דמי אבטלה תוך שנה וחצי (18 חודשים) שקדמו לתחילת תקופת האבטלה.
  • ההגדרה למובטל היא מי שפוטר מעבודתו, או הפסיק את העבודה מרצונו החופשי ומתייצב בלשכת התעסוקה, על מנת לקבל עבודה לפי התקנון של שירות התעסוקה. יש לציין, כי מי שהפסיק את עבודתו מרצונו, כאשר הסיבה אינה מוצדקת, יקבל דמי אבטלה, רק לאחר 90 יום מיום הפסקת העבודה. יחד עם זאת, המובטל יצטרך להתייצב בשירות התעסוקה בסמוך להפסקת העבודה, על מנת שלא יאבד את זכאותו.

יש לציין, כי דמי האבטלה, עשויים להשתנות ממובטל למובטל לפי הכנסתו החודשית, גילו, מצבו המשפחתי וכדומה. הסכום של דמי האבטלה, עשוי לנוע בין 1,800 ₪ – 9,000 ₪  לחודש.

האם המוסד לביטוח לאומי מכיר בתאונות עבודה ואם כן באילו מקרים?

אם עובד נפגע תוך כדי עבודתו או עקב העבודה, הוא יהיה זכאי לפיצוי מהמוסד לביטוח לאומי עבור הימים אשר בהם הוא לא היה מסוגל עבוד מה שנקרא "דמי פגיעה". קצבה זו, תשולם לעובד במשך 91 יום, כאשר מדובר על נכות זמנית. במידה והעובד עבר וועידה רפואית במוסד לביטוח לאומי, כאשר הוחלט כי אכן נותרה לו נכות, אם מדובר בנכות שנקבעה בגובה של בין 9%-19%,  יהיה זכאי למענק חד פעמי, או לקצבת נכות חודשית. יש לציין, כי נכות צמיתה היא 20% ומעלה, לפי מה שייקבע בוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי.

על מנת לזכות בתביעה  נגד המוסד לביטוח לאומי, יש להגיע בליווי עורך דין ביטוח לאומי.

הבקיא היטב בדיני עבודה ובדיני נזיקין, כך שבמידה ומדובר בנכות הגבוהה מ-9% או מ-20% והוועדה הרפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי קבעה אחרת, עוה"ד יוכל להגיש ערר, כאשר הוא יצרף חוות דעת רפואיות אשר מוכיחות בדבר אחוזי הנכות שמגיעים לעובד שנפגע בתאונת עבודה.

למי עורך דין ביטוח לאומי מגיש ערר לגבי החלטת הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי?

אם המוסד לביטוח לאומי, דחה על הסף, את התביעה  של העובד כנפגע  תאונת עבודה, היות ולפי המקרה, התאונה לא ארעה "עקב העבודה, או תוך כדי העבודה" ניתן יהיה להגיש את הערר לביה"ד האזורי לעבודה. 

יש לדעת, כי המוסד לביטוח  לאומי, רשאי לדחות תביעה בגין תאונת עבודה, רק על סמך סעיף 16 (שלילת  זכות גמלה על אי בדיקה תקנה מס' 3 תשכ"ה -1965) וזה לשון הסעיף: 

" לא נבדק אדם כדרוש בתקנות הביטוח הלאומי רשאי המוסד לשלול את הזכות לגמלה בעד הזמן שבין התאריך בו חויב להיבדק ובין התאריך בו נבדק למעשה". 

יש לציין בנוסף, כי תאונת עבודה, קבילה, גם אם העובד היה בדרכו לעבודה או ממנה. במידה והעובד פעל לפי התקנות על פי חוק, ניתן יהיה להגיש ערר באמצעות עורך דין ביטוח לאומי, אשר יוכיח, כי היו חוות דעת רפואיות, אשר מראות, כי אכן העובד נפגע בעבודה והוא סובל מפגיעות גופניות אשר מונעות ממנו לתפקד בעבודה..

מי עוד זכאי לקצבה בגין תאונת עבודה מהמוסד לביטוח לאומי?

כאשר אדם נפגע כתוצאה מתאונת עבודה, בין אם הוא שכיר או בין ם הוא עצמאי, לפי סעיף 90ב לחוק הוא:

  1. מבוטח שהוא עובד או עובד עצמאי שאינו מסוגל לעבודתו ואף לא לעבודה מתאימה אחרת
  2. מבוטח שאינו עובד ואינו עובד עצמאי שהוא מאושפז בביה"ח או שהוא מרותק לביתו
  3. מבוטחת שהיא עקרת בית ואינה מסוגלת לתפקד בעבודות משק הבית.

קצבת נכות – מה הקריטריונים לקבלתה מהמוסד לביטוח לאומי?

ישנם אנשים נכים, אשר זכאים עבור גמלת נכות כללית. זוהי קצבה חודשית שמעניק המוסד לביטוח לאומי למי שנפגם לו כושר העבודה, בגין מחלה ,תאונה, או מום מולד. קצבת הנכות מוענקת למי שטרם הגיע לגיל פרישה. כדי שזכאותו של אדם נכה תוכר, אין די בכך שהוא יצהיר כי הוא סובל מבעיה רפואית, כי אם בתנאי שכושר עבודתו פחת והוא מגובה בחוות דעת רפואיות, בדיקות , צילומים וכדומה. 

למעשה המלחמה העיקרית מול המוסד לביטוח לאומי שמוטלת על הנכה היא הוכחה, כי כושר עבודתו נפגע. יש לציין, כי המוסד לביטוח לאומי, אף מקשה לגבי גובה  קצבת הנכות המגיע לנכה, היות וקצבת הגמלה תלויה בדרגת אי הכושר הספציפית שנקבעה לו. על מנת למצות את זכויותיו של מי שמוגדר כנכה, יש להסתייע בליווי וייעוץ של  עורך דין ביטוח לאומי, הבקיא בחוקים ועוסק שנים בתחום, תוך הצלחות רבות  בתביעות נגד המוסד לביטוח לאומי.

משך הזכאות לגמלת הנכות אינה קבועה, משום ש אם  המוסד לביטוח לאומי יהיה סבור, כי אכן חל שיפור במצבו הבריאותי של מקבל הגמלה, וכי כושר השתכרותו עלה, גמלת הנכות עשויה להישלל. הגישה הקשוחה של המוסד לביטוח לאומי מוכרת לאזרחים רבים שזכאים לקצבות גמלה בתחומים השונים וכן,  תיתכן אף התרשלות בבחינת נתוני התובע. זו הסבה, כי לפני שאתם תובעים את המוסד לביטוח לאומי יש להתייעץ עם עורך דין ביטוח לאומי, כאשר תגיעו לפגישה עם כל המסמכים הרלוונטיים, על מנת שסיכוייכם  לקצבת הגמלה המגיע לכם כחוק,  תעלה.

אנו מזמינים אותך להתרשם מהתוכן באתר הנכתב ע"י עו"ד ביטוח לאומי, מגוון מאמרים ופסקי דין בנושאים בהם עוסק המשרד. כלל מאמרי המידע נכתבו על-ידי עורך דין תביעות נגד ביטוח לאומי מטעם משרדנו.

אנו מקווים שתוכל להפיק תועל מהתוכן באתר, אולם יש להדגיש כי התוכן מתעדכן מעת לעת.

התוכן באתר אינו יכול להחליף ייעוץ משפטי פרטני בשום צורה ואופן.

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ עם עורך דין ביטוח לאומי בתל אביב: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

תביעות ביטוח לאומי

סניפי ביטוח לאומי במדינת ישראל

עורך דין תביעות נגד ביטוח לאומי: שאלות נפוצות

משנת 2006 ועד להיום, משרדנו ייצג בהצלחה אלפי תובעים ותובעות שביקשו למצות את זכויותיהם.

עם 97% הצלחה, אנו נשמח לבחון יחד אתכם את היתכנותו של התהליך המשפטי.

בשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות עם עו"ד מומחה, נבחן את המשך דרכנו.

אנו מטפלים במגוון רחב מאוד של סוגיות משפטיות אל מול הביטוח הלאומי לרבות: תאונות עבודה, נכות כללית, מחלות מקצוע ועוד.

מסוגיות שגורות ונפוצות ועד לפרוצדורות משפטיות הנדירות במחזותינו – אנו מספקים מעטפת משפטית מלאה.

משרד עורכי דין לביטוח לאומי צבי זגלשטיין, יושב בתל אביב, רחוב המסגר 56, קומה 2.

משרד צבי זגלשטיין | עורך דין לתביעות ביטוח לאומי משנת 2006 | עורך דין ביטוח לאומי בתל אביב

לקבלת ייעוץ משפטי

חייגו עכשיו:

03-9444747

סיכום דבר:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support