עורך דין מחלת מקצוע סרטן ריאות

משרדנו מייצג משנת 2006 אלפי לקוחות בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי לקבלת פיצוי כספי בגין מחלת מקצוע.

הידע והניסיון אשר נצברו במשרד במהלך השנים מביא לכך שלקוחותינו נהנים משירות מקצועי ויעיל בניהול התיקים מול המוסד לביטוח לאומי ויקבלו את הפיצוי המקסימלי שניתן.

עורכי הדין במשרד, הינם בוגרים של רפואה למשפטנים באונברסיטת תל-אביב.

שירותי המשרד כוללים ליווי וייצוג מול המוסד לביטוח לאומי מן הרגע הראשון ועד סיום התביעה בהצלחה תוך השגת אחוזי הנכות המרבים והפיצוי הגבוה ביותר שניתן. לאחר גיבוש אסטרטגיה מתאימה שנועדה להשיא רווחים מקסימלים, המשרד יגיש את התביעה המתאימה עבורך למוסד לביטוח לאומי, ועורך דין מטעם המשרד המתמחה בהופעה מול הוועדות הרפואיות – יתלווה וייצג אותך מול רופאי המוסד לביטוח לאומי בכל הוועדות הרפואיות עד לסיום ההליך. 

מחלה תחשב למחלת מקצוע אם היא נגרמה עקב תנאי העבודה, כך גם פגימה או פגיעה. 

לעיתים המחלה יכולה להתפרץ מיד או בסמוך לביצוע העבודה בתנאים המזיקים, ולעיתים היא מתפרצת מאוחר יותר ואף שנים לאחר מכן. 

כבכול תביעה להכרה מול המוסד לביטוח לאומי, יש להוכיח את הקשר בין תנאי העבודה לבין המחלה או הפגימה. 

לקריאה נוספת על מחלת מקצוע לחץ כאן.

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

התייעצות עם עורך דין מחלת מקצוע סרטן ריאות

סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי, נגדיר פגיעה  בעבודה כתאונת עבודה או מחלת  מקצוע. למעשה החוק מכיר ברשימה סגורה כמו למשל, עובד  אשר חלה בסרטן הריאות במהלך עבודתו ושנחשף לחומרים מסרטנים כגון: חומרים רדיואקטיביים, או אסבסט וכדומה. יש לדעת, כי ישנם עובדים, אשר הם חולים אונקולוגיים ונפגעו במהלך עבודתם במחלה שגרמה להם סרטן כגון סרן הריאות, אך הביטוח הלאומי, לא הכיר בהם כנפגעי מחלת מקצוע. זו הסיבה, כי יש להתייעץ מיד ברגע שהתגלתה מחלת סרטן הריאות עם עורך דין מחלת מקצוע סרטן ריאות. עו"ד מקצועי, אשר עוסק בתחום זה שנים רבות וכן הייתה לו הצלחה במשפטים שונים, לטובת לקוחותיו, יילחם עבורכם על מנת שתזכו בפיצויים המגיעים לכם וכן, יכירו במחלתכם כמחלת מקצוע.

מה קורה כאשר מגיעים לאי כושר עבודה מוחלט כתוצאה מפגיעה מסרטן הריאות?

במידה ותוכרו כנכים עקב פגיעה בעבודה וזאת, לאחר שקיבלתם דמי פגיעה מיום הגשת התביעה עד 91 ימים, ועדיין תהיו במצב של אי כושר עבודה מוחלט, אזי תהיו זכאים לגמלה בדובה של 75% מהשכר הממוצע שלכם, בשלושת החודשים שקדמו לפגיעה. על מנת לקצר את ההליכים, עורך דין מחלת מקצוע סרטן ריאות, יפנה אתכם לרופא תעסוקתי, כך שהאבחון שלו יהיה קביל בבית המשפט, או בביטוח הלאומי, כך שככל שיהיו יותר מסמכים ותיעוד רפואי, המראה כי קיים קשר סיבתי בין מחלתו של העובד לאופי עבודתו, כך יקבו הסיכויים למיצוי זכויותיו על פי חוק.

מימוש זכויות והכרה במחלת מקצוע – הליך לא קל

כפי שציינתי קודם לכן, הכרה של המוסד לביטוח לאומי בנפגע עבודה כגון עובד שחלה במחלת סרטן הריאות, אינו פשוט כלל. מדובר על הליך מתסכל ומתיש, היות ועל נפגע בעבודה, יש להוכיח את הקשר הסיבתי בין סוג או אופי העבודה למחלת סרטן הריאות. יש להציג הוכחות כגון חשיפת העובד לחומרים מסרטנים במסגרת עבודתו, להגיע מוכנים לוועדה הרפואית, להציג מסמכים שונים, אשר כוללים חו"ד רפואית. במקרה והוועדה הרפואית תדחה את תביעתכם, יש להמשיך בערעור להחלטת הוועדה הרפואית, באמצעות עורך דין מחלת מקצוע סרטן ריאות. לפעמים ישנם מקרים אשר בהם הוועדה הרפואית, תקבע רק נכות זמנית ואז, בתום תקופת הנכות הזמנית, תיקבע נכות קבועה.

הביטוח הלאומי דחה את התביעה של מהנדס שעישן שנים אך לאחר ערעור זכה המהנדס

מהנדס שעבד בחברת תדיראן במשך 20 שנה, נפגע בסרטן הריאות, עקב חשיפה לחומרים כימיים מסוכנים במהלך שנות עבודתו. בגלל שהמהנדס עישן במשך 30 שנה, המוסד לביטוח הלאומי באמצעות הוועדה הרפואית, דחו את תביעתו. העובד בערעורו, הציג ראיות לבית הדין הארצי לעבודה, כגון חשיפה למתכות מסוג ניקל וכרום, ובשל כך חלה בסרטן הריאות. ביה"ד הארצי לעבודה בת"א, דחה את תביעתו, היות ועישון סיגריות מהווה גורם בגובה ש 80% למחלת סרטן הריאות, אך עקב החשיפה למתכות קיימים עוד 20% לסיכוי לחלות במחלת סרטן הריאות. השופטת מינתה רופא מומחה מטעם ביה"ד לעבודה, אשר אישר כי מתכות אלה, תורמות גם "במידה קלה" את הסיכוי למחלת הסרטן ולכן, המהנדס זכה בערעורו.

לסיכום – הניסיון הרב של עורך דין מחלת מקצוע סרטן ריאות, הוא זה שיכול להוות את מימוש הזכויות שמגיעות לעובד כחוק.  עוה"ד הבקיא במחלות מקצוע, יאמץ טקטיקות משפטיות, עדויות ומסמכים רפואיים  תומכים של הקשר הסיבתי ואופי העבודה .

מהי מחלת מקצוע סרטן ריאות?

סרטן ריאות הוא אחד הגידולים הממאירים השכיחים ביותר ובין הגידולים הקטלניים ביותר בגברים ובנשים. המחלה מתגלה בדרך כלל בשלבים מתקדמים ולכן, סיכוי ההישרדות לחמש שנים הם נמוכים יחסית. סרטן הריאות הוא הגורם העיקרי למוות מסרטן הן בגברים והן בנשים.

כתשעים אחוזים מכלל מקרי הסרטן קשורים לעישון עם תלות בגיל התחלת העישון וכמות העישון (כולל סיגריות, סיגרים, נרגילה ועישון פסיבי). גורמים נוספים הקשורים לסיכון לפתח את המחלה הם חשיפה לאדי סולר, סיבי אזבסט, גז רדון, קרינה מייננת, כרום, ניקל וחומרים נוספים.

ברחבי העולם, סרטן הריאות מהווה כ 13% מכל סוגי הסרטן. יותר מ-1.1 מיליון מקרים של סרטן הריאות מאובחנים מדי שנה, ויותר ממיליון מקרי מוות נגרמים על ידה.

בתחילת המאה ה-21 חלה עליה במספר החולים שמעולם לא עישנו, כאשר אחת מכל חמש נשים שאובחנה עם סרטן הריאות, וכן אחד מתוך 12 גברים, מעולם לא עישנו סיגריות. וזאת משום שחלה עלייה בחשיפה לחומרים מסרטנים.

גורמים לסרטן ריאות:

  • עישון סיגריות, אך הפסקת עישון טרם גיל העמידה יכולה למנוע יותר מ-90% סיכון לפתח סרטן הריאה בהמשך. להפחתה בכמויות הסיגריות תועלת מועטה בלבד לעומת הפסקה מוחלטת של העישון.
  • חשיפה לאסבסט או חומרי תעשייה מסוימים, או לגז הרדון.
  • חשיפה לקרינה מייננת.
  • מחלות ריאה קודמות כגון ברונכיטיס כרונית, אמפיזמה, שחפת- מקושרות לעליה בסיכון לסרטן הריאות.
  • גנטיקה: נמצא כי קרובי משפחה מדרגה ראשונה של חולי סרטן הריאות הם בעלי סיכון של פי 2 עד 3 לפתח גם הם סרטן הריאות. על אף שזוהו מעט גנים יחסית הקשורים לעליה זו בסיכון, הרי שבעשור השני של המאה ה-21 ידוע כי התהליך הממאיר מתרחש בין היתר לאור פולימורפיזם גנטי ושבירות של כרומוזומים.

 

במקרים רבים ניתן להוכיח קשר נסיבתי בין הגורם המסרטן לבין פעילות בעבודה, במצבים אלו אנו נתבע עבור לקוחתנו, לקריאה נוספת היכנסו לקישור סרטן כתאונת עבודה.

במידה והיה ליקוי באבחון הסרטן, טעות זו הינה עילה לתביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן.

מחלת מקצוע - בפירוט:

אנו מזמינים אותך להתרשם מהתוכן באתר, מגוון מאמרים ופסקי דין בנושאים בהם עוסק המשרד.

אנו מקווים שתוכל להפיק תועל מהתוכן באתר, אולם יש להדגיש כי התוכן מתעדכן מעת לעת.

התוכן באתר אינו יכול להחליף ייעוץ משפטי פרטני בשום צורה ואופן.

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

לקבלת ייעוץ משפטי

חייגו עכשיו:

03-9444747

סיכום דבר:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support