עורך דין לנפגעי פעולות איבה

עורך דין לנפגעי פעולות איבה

מדינת ישראל היא מדינה למודת מלחמות ופיגועי איבה / טרור ולכן, חוקק חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה – התש"ל 1970.  חוק זה למעשה, מסדיר את זכאותן של המשפחות השכולות, הפצועים ובני משפחותיהם שהם זכאים לתגמולים והטבות לפי נזקיהם.  

ההגדרה של פעולות איבה היא, פעולת איבה של ארגון עוין לישראל, או מטעמו או בשליחותו על מנת שיוכל לקדם את מטרותיו, או פעולות איבה שבוצעו תוך סיוע לארגון עוין. 

על מנת שנפגע פעולת איבה יוכר באמצעות המוסד לביטוח לאומי, עליו למלא את הטופס המתאים שהוא למעשה טופס התביעה. מומלץ למלא את טופס התביעה בסיוע של עורך דין לנפגעי פעולות איבה, על מנת שניתן יהיה למנוע טעויות שעשויות להיות לרעתו של הנפגע ולבני משפחתו.

פגיעות נפשיות אשר יוכרו כפגיעות כתוצאה מפעולות איבה

מלבד הפגיעות הפיזיות, ישנן גם פגיעות נפשיות כגון פוסט טראומה (PTSD) אשר נגרמה לנפגע/ת עקב פעולת איבה, נפילת טילים, אזעקות וכיו"ב. על מנת שאדם יהיה מוכר כנפגע פעולת טרור/איבה, עליו להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי באמצעות טופס ייעודי, לציין את זירת האירוע כך שפקיד התביעות במוסד לביטוח לאומי, יבדוק את קיומו של האירוע, מול משרד הביטחון שבו נמצא גוף המכונה "הרשות המאשרת".

אם תתייעצו עם עורך דין לנפגעי פעולות איבה, הוא ימליץ לכם, לצרף לטופס התביעה, גם אישורים רפואיים, סיכומי אשפוז וכן, שמות העדים שנכחו במקום בעת האירוע.

קצבה חודשית או מענק חד פעמי לנפגעי פעולות איבה - באילו מקרים?

ישנם נפגעי פעולות איבה, אשר אינם מקבלים את הזכויות המגיעות להם וזאת בשל חוסר דיוק או איחור בהגשת התביעה. 

לדוגמא, כאשר מדובר בפגיעה נפשית ולא בפגיעה פיזית, קיימת מורכבות גדולה ולכן יש להסתייע עם עורך דין לנפגעי פעולות איבה, אשר מכיר היטב את החוקים ויודע לנסח ולמלא נכון את טופס התביעה, יסייע לנפגע בוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי. 

כאשר דרגת הנכות תיקבע והיא תהיה בשיעור של 10%-19% לצמיתות, תזכה את הנפגע במעניק חד פעמי, אולם במידה והנכות תיקבע בשיעור של 20% ומעלה, המוסד לביטוח לאומי, ישלם קצבה חודשית קבועה והטבות נוספות.

הידעתם כי זכויות של נפגעי פעולות איבה זהות לזכויותיהם של נכי צה"ל?

יש לציין, כי זכויותיהן של נפגעי פעולות איבה, זהים לזכויותיהם של נכי צה"ל והקצבאות תהיינה תלויות בגובה הנכות של הנפגע ע"פ המסקנות של הוועדה הרפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי. 

נכה שהוכר ב-9% נכות בלבד, יזוכה רק בהנחה בארנונה. כאמור, בהכרה של 20% נכות ולמעלה, תהיה הכרה  מלאה בנכות הנפגע וכן, לשיקום רפואי ומקצועי ובעוד הטבות רבות. תפקידו של עורך דין לנפגעי פעולות איבה  הוא לומר לכם את זכויותיכם כנפגעי פעולות איבה לפי דרגות הנכות השונות ולמצות את זכויותיכם עד תום, בייצוג משפט.

הגשת ערעור לגבי ההחלטה של הוועדה הרפואית במוסד לביטוח לאומי

ישנם מקרים רבים, שההחלטה של הוועדה הרפואית במוסד לביטוח לאומי, אשר עוסקת בנפגעי פעולות איבה, לא הייתה לשביעות רצונו של הנפגע, כאשר דרגת הנכות שלו היא  למעשה גבוהה יותר, לפי חו"ד רפואיות. 

במקרה זה, רק עורך דין לנפגעי פעולות איבה יוכל להגיש את הערעור אם לביה"ד לעבודה או אם בפני הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי. למעשה עורכי דין אשר מתמחים בתביעות של נפגעי פעולות האיבה מול המוסד לביטוח הלאומי, יודעים כיצד להתנהל מול הרשויות השונות ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור לקוחותיהם באמצעות אסטרטגיה משפטית נכונה וידע עשיר בתחום.

התוכן לעיל אודות פעולות איבה, אינו יכול להחליף ייעוץ משפטי פרטני בשום צורה ואופן.

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

משרד עורכי דין צבי זגלשטיין, עורך דין פעולות איבה, תל אביב, המסגר 56, תל-אביב, טל': 03-9444747

לקבלת ייעוץ משפטי

חייגו עכשיו:

03-9444747

סיכום דבר:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support