מתי מגישים תביעות רפואיות?

מתי מגישים תביעות רפואיות?

בנוף המשפטי, רשלנות רפואית נחשבת לענף מורכב וסבוך, המצריך הכנה מקדימה, סקירה קפדנית וסידור יסודי של כל המסמכים המגבים את טיעוניהם של התובעים כנגד המוסד הרפואי או הגורם הרפואי הרלוונטי.

הוכחתה של תביעה רפואית איננה פוגשת רק בצורך של התובעים לייצר תצרף מורכב המעיד מעבר לכל צל של ספק, על שירות שאיננו עומד בפרוטוקולים הרפואיים המקובלים; אלא גם בסוללת עורכי דין מטעמו של המוסד הרפואי, אשר יודעים לעמוד על המשמר עבור לקוחותיהם.

טוב יהיה שעמידתנו אל מול מוסדות רבי כוח, והוכחתם בדבר הנזק שנגרם לתובע, תיעשה יחד עם עורך דין רשלנות רפואית מנוסה ובקיא בתחיקות, וכל שכן במהלכים הצפויים מצדם של הגורמים הרפואיים השונים.

מהי תביעה רפואית לרשלנות?

תביעת רשלנות רפואית בהגדרתה, הינה כל פעולה שנעשתה במסגרתם של שירותים רפואיים ובריאותיים, ואשר סטתה באופן שאיננו סביר מן הפרוטוקולים הרפואיים הנדרשים ומצעדי הזהירות הננקטים למען השמירה על בריאותו של המטופל.

גורמים רפואיים ובריאותיים יכולים לנוע בין מנעד רחב של בעלי מקצוע החל מרופאים, דרך אנשי סיעוד ורוקחות, ועד לבעלי מקצועות תומכים נוספים כגון טכנאי ציוד רפואי.

לרוב נהוג להסתכל על תביעות רפואיות ככאלו המוגשות כנגד פרוצדורה רפואית אשר הובילה לנזק מידי, דוגמת ניתוח שכשל או טיפול רפואי מידי שהביא לנזקים בריאותיים לא צפויים.

עם זאת, בחינת היתכנותה של תביעה יכולה להתקיים גם כאשר ניתנת תרופה שאיננה נכונה, או תרופה שלחילופין לא רק שלא הוכחה כיעילה או נכונה, אלא אף הביאה להחמרה במצבו הרפואי של המטופל.

רשלנות רפואית יכולה להתקיים גם כאשר ישנו אבחון לקוי אשר מעכב את הטיפול הרפואי הנכון עבור המטופל. לעתים, זמן ממושך עד לטיפול הנכון, לא רק שמונע מן המטופל לקיים אורח חיים שגרתי, אלא אף מחמיר את מצבו הרפואי, לעתים עד מצבים בלתי הפיכים.

מתי ניתן להגיש תביעות רפואיות?

תביעות רפואיות ניתן להגיש במקרים הבאים:

טיפול רפואי שגוי

מתן תרופה שאיננה נכונה, או טיפול שלא היה בו כל צורך ורק הביא לנזק למטופל.

במקרים כאלו, נבחן אם מתן התרופה הזיק למטופל, או אם העיכוב במתן התרופה הנכונה, הוביל להחמרה במצבו הרפואי הנוכחי שבגינו הגיע לקבלת שירות.

אבחון מוטעה

שגיאה באבחון יכולה להתקיים בשורה של נסיבות שונות.

אבחון שגוי יכול להוביל להולדתו של ולד ובו לא התגלה מום או כל מחלה אחרת. 

אבחון שגוי יכול להתקיים גם באי-זיהויה של מחלה, דוגמת מחלת הסרטן, ובה הגילוי המוקדם היה יכול לשנות את כל פני הדברים בעבור המטופל.

אבחון מאוחר

אבחון רפואי מאוחר, עלול במקרים רבים להציב את המטופל או המטופלת בפני תרחישים קשים לרבות קיומה של מחלה כרונית, או החמרתה של מחלה אשר מצריכה נקיטת צעדים טיפוליים מאתגרים ואינטנסיביים יותר.

רשלנות בניתוח

למרבה הצער רשלנות רפואית בניתוח מוכרת היטב בנוף המשפטי, והיא מהווה קרקע פורייה לטעויות בעלות תוצאות קשות ואף טרגיות.

חלקן יכולות להתקיים מטעות אנוש, וחלקן מתוך אי-עמידה בפרוטוקולים הרפואיים הנדרשים כחוק.

כך למשל, פגיעה בלבלב במהלך ניתוח אשר הובילה לדלקת, יכולה בקלות מפתיעה ומקוממת, להביא לתוצאות טרגיות והרות אסון עבור המטופל ועבור בני משפחתו.

הגשת תביעה רפואית עם עורך דין מומחה

היכולת להוכיח את קיומה של רשלנות רפואית, היא איננה עניין של מה בכך, והיא מצריכה שורה של בדיקות ותחקירים שטרתם לחשוף את האמת ולגבות אותה בעובדות מוצקות.

ההמלצה הגורפת היא שלא הגיש תביעות רפואיות מבלי שהן עברו תחת ידו של עורך דין מומחה בתחום. בכוחו של עורך דין מנוסה לרשלנות רפואית, לעמוד עמידה איתנה אל מול המוסדות הרפואיים הכוחניים, להוכיח אותם בטעותם, ולדרוש את הפיצויים המגיעים ללקוחותיו.

למשרדנו הניסיון והיכולת לעמוד לרשותכם בכל תרחיש רפואי בו קיים חשד לרשלנות מצדם של גורמים רפואיים כאלו ואחרים.

פנו אלינו עוד היום לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית.

אנו מזמינים אותך להתרשם מהתוכן באתר, מגוון מאמרים ופסקי דין בנושאים בהם עוסק המשרד.

אנו מקווים שתוכל להפיק תועל מהתוכן באתר, אולם יש להדגיש כי התוכן מתעדכן מעת לעת.

התוכן באתר אינו יכול להחליף ייעוץ משפטי פרטני בשום צורה ואופן.

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

לקבלת ייעוץ משפטי

חייגו עכשיו:

03-9444747

סיכום דבר:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support