K1600_Screenshot 2024-01-15 124732

איזה עו"ד כדאי לבחור ?

עו"ד זגלשטיין צבי, מומחה בתביעות ביטוח לאומי, מחלות מקצוע, חברות ביטוח, ותאונות משיב על השאלות החשובות.

למה חשוב לפנות לביטוח לאומי בעזרתו של עו"ד מומחה לביטוח לאומי ?

זה לא סוד שכולנו משלמים לביטוח לאומי מידי חודש בחודשו בהתאם לגובה ההכנסות שלנו.
זה גם לא סוד שכולנו מצפים שביום קריאה, כאשר נחלה או נפצע ויכולת ההשתכרות שלנו תפגע, אותו ביטוח לאומי שידע לגבות את התשלומים מידי חודש בחודשו – יידע לעזור לנו באופן ראוי ומכבד.
לעובדים שכירים מנוכים דמי הביטוח הלאומי מידי חודש בחודשו מתלוש המשכורת והתשלום מבוצע באמצעות המעסיק.
עצמאים נדרשים לשלם את דמי הביטוח הלאומי בעצמם.
חשוב מאוד לשלם את דמי הביטוח הלאומי כסדרם על מנת שלא לפגוע בזכויות להם אנו עלולים להזדקק ביום מן הימים.
לא פעם אנו נתקלים במקרים בהם אדם נפצע או חלה ולכאורה מגיעים לו באופן תאורטי פיצויים מביטוח לאומי, אך אלו נשללים בגלל שלא הקפיד לשלם את תשלומיו כסדרם.
לכן אני ממליץ לאותם אנשים הזכאים להנחות או לפטור מתשלומי ביטוח לאומי להסדיר את מעמדם מול ביטוח לאומי ורק לאחר קבלת אישור בכתב להפחית או לעצור את התשלומים בהתאם לפטור שקיבלו.
כאמור, אדם העושה דין לעצמו ואינו מקפיד על תשלומי ביטוח לאומי באופן מסודר עלול לפגוע בזכויותיו ולמצוא עצמו מול שוקת שבורה ביום סגריר.
לכן חשוב מאוד שלא לצבור חובות בביטוח הלאומי, ואם נצברו כאלו – להסדירם מבעוד מועד ובטרם תזדקקו לעזרת הביטוח הלאומי.
בעניין זה חשוב לציין, כי לא פעם אנו נתקלים במקרים בהם נוצר חוב בביטוח לאומי בשל דיווח שגוי או אי הסדרת הזכויות לפטור או ההקלות בתשלומים.
במקרים אלו מומלץ להתייעץ עם עו"ד ולפנות אל הביטוח הלאומי בבקשה מנומקת לתיקון ומחיקת החוב או הפחתתו.

מה נותן לנו התשלום לביטוח לאומי ?

נפתח ונאמר שכל תושבי ישראל מחויבים בתשלום לביטוח לאומי, מדובר במס לכל דבר ועניין שאי תשלומו עלול לגרור קנסות וסנקציות נוספות.
בתמורה לתשלומים אלו מעניק לנו המוסד לביטוח לאומי ביטוח למקרים הקבועים בחוק בהם אנו עלולים להזדקק לעזרה כלכלית או אחרת במקרים של פגיעה בתפקוד, תאונות ומחלות שונות, ואף אבטלה.
חשוב להדגיש שלצורך התחלת כל תהליך בביטוח הלאומי יש תחילה להגיש תביעה מתאימה לביטוח הלאומי.
ללא תביעה מתאימה לא יחל התהליך של בירור המקרה שבסופו יתקבל התשלום המיוחל.
לאחר הגשת התביעה יתקיים הליך לבירור העובדות והנתונים המזכים בגמלה, קצבה, או מענק. בתביעות לנכות תערך בדיקה נוספת בוועדה רפואית או בדיקה של איש מקצוע אחר.
אומנם, בחלק מההליכים מדובר בהליכים פשוטים יחסית המצריכים מילוי טפסים והגשת מסמכים שאינם מצריכים ידע מיוחד כמו למשל בתביעה לדמי אבטלה.
אולם, במקרים מורכבים יותר כגון בתביעות להכרה בנכות, יש לעמוד מול וועדה רפואית ולפעמים כמה וועדות, לתאר את מצבנו הרפואי בעל פה, להשיב על שאלות וכיוצא בזה.
עוד חשוב לציין, כי אנשים רבים חוששים ומוותרים על הפניה למוסד לביטוח לאומי מטעמים שונים, יש לזכור כי כל הזכויות מתיישנות, ומי שמתמהמה עלול לאבד את זכותו לפיצוי.
עוד נקודה שחשוב לזכור היא שלפעמים גם עניינים רפואיים שכיחים יכולים לזכות את החולה בהטבות שונות מהביטוח הלאומי, ולכן בכל מקרה של ספק מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ.

מדוע כדאי להיעזר בעו"ד כאשר פונים לביטוח לאומי ?

במהלך השנים הביטוח הלאומי פיתח מנגנונים שונים במטרה "להגן על עצמו" מתביעות שווא וחריגה מהתקציב העומד לרשותו.
זו אחת הסיבות שהביטוח הלאומי קבע נהלים מסובכים וקריטריונים נוקשים שחלקם אף אינם ידועים לציבור ומהווים פרקטיקה פנימית הנהוגה בסניפים השונים.
התוצאה היא שתביעתם של מבוטחים רבים שתיאורטית הם זכאים לקצבה, גמלה או מענק, נדחית והם אינם זוכים לממש את זכותם או שזוכים לעשות זאת אך על הצד הנמוך של שווי תביעתם ומקבלים רק שבריר מהמגיע להם. לפעמים הדברים נובעים מכך שחלקם לא מגישים תביעה בגלל חוסר מודעות, או שמגישים תביעה לא נכונה או באופן לא נכון הפוגע בזכויותיהם.
יש לזכור שלרוב מדובר באנשים שעברו תאונות עבודה או תאונות דרכים, חלו כתוצאה מעבודתם, חלקם סובל מירידה בתפקוד באופן זמני או קבוע, יש שהפכו להורים לילד מיוחד, או נקלעו לבעיה אחרת ממגוון המצבים להם נותן החוק מענה.

הוועדה הרפואית היא גולת הכותרת של ההליך.
בוועדה ניתנת לתובע הזדמנות להציג את טענותיו, סיפורו והמצב אליו נקלע.
לקראת הוועדה יש להיערך ולהצטייד בכל המסמכים הנכונים, וחשוב לא פחות: בידע הנכון ובדרך הנכונה להעביר לוועדה את סיפורו של התובע ומצבו.
גם אם המוסד לביטוח לאומי יחליט לשלוח מומחה מטעמו, חשוב שלא לשגות ולהתנהג בצורה שתנוצל לדחיית התביעה או פגיעה בזכויותיכם. לשם כך, נדרש ייעוץ מקצועי.

עו"ד בעל ניסיון וידע רב בניהול תביעות מול המוסד לביטוח לאומי – זה כל ההבדל:

לניהול נכון של התביעה מול המוסד לביטוח לאומי, באסטרטגיה הנכונה והמתאימה למקרה הספציפי המדובר וללא טעויות, ישיג את התוצאה המקסימלית בזמן המהיר ביותר תוך מינימום טרטורים ומפחי נפש. ניהול נכון של התביעה מחייב ניסיון וראיה כוללת בבניית התיק באופן הנכון ביותר כך שיביא בהכרח לתוצאות הטובות ביותר בהיקף ההכרה ובגובה הסיוע וההטבות השונות.
כדאי לבחור בעו"ד בעל ניסיון מוצלח ומוכח בניהול תיקי לקוחות מול המוסד לביטוח לאומי, המחזיק בהצלחות מוכחות בייצוג בוועדות הרפואיות, וועדות הערער, ובערעורים לבית-הדין.

עו"ד לביטוח לאומי המנוסה ובקיא בכל רזי המקצוע יכול לא אחת לשנות את התיק מהקצה אל הקצה, ולהפוך את ה-"לא" ל-"כן":

ההמלצה היא לא לגשת לביטוח לאומי ולא להתחיל בשום הליך ללא עורך דין מומחה לביטוח לאומי.
בימינו כאשר התקנות, החוקים, והנהלים הפנימיים של המוסד לביטוח לאומי מתעדכנים ומשתנים חדשות לבקרים חובה לשכור עורך דין שיעמוד לצידכם וילחם עבורכם.
גם אם ניהלתם תביעה מול המוסד לביטוח לאומי ותביעתכם נדחתה או שאינכם מרוצים מהתוצאה – חשוב לא להרים ידיים ולפנות לעו"ד כמה שיותר מהר משום שלא פעם ניתן לשפר את התוצאה על ידי ערעור או הגשת תביעה מתאימה בעזרתו של עו"ד עם ניסיון בביטוח לאומי.
כדי להגדיל את סיכויי הצלחת תביעתכם חשוב לבחור את עורך הדין בקפדנות ועל סמך נתונים אמינים.
אם אתם או יקירכם עברתם תאונה, נפגעתם פיזית או מנטלית, סובלים מכאבים או מגבלה כלשהי, או אם כושר התפקוד שלכם נפגע – הנכם מוזמנים לפנות אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני על האפשרויות העומדות בפניכם, ללא עלות.

לקבלת ייעוץ משפטי

חייגו עכשיו:

03-9444747

סיכום דבר:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support