רשלנות רפואית בניתוח גב

רשלנות רפואית בניתוח גב

ניתוחי גב הם מהניתוחים המסוכנים ביותר בתחום הכירורגיה. ניתוח גב שנעשה ברשלנות, או בחוסר זהירות עשוי להותיר את המטופל נכה למשך כל ימי חייו. חוליות עמוד השדרה הן הרגישות ביותר. 

במידה והנזק אשר נגרם כתוצאה מניתוח גב נובע מהתנהלות בלתי סבירה של הכירורג, אם בזמן הניתוח או לאחריו ניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות רפואית בניתוח גב.יש לתבוע את המוסד הרפואי לפי קיום עילת התביעה ע"פ הסעיפים הרלוונטיים לפקודת הנזיקין נוסח חדש התשכ"ח 1968 וע"פ חוק זכויות החולה התשנ"ו – 1996. יש לציין, כי תביעה בגין נזקי גוף כתוצאה מניתוח גב תוגש לפי תקנות סדר הדין האזרחי התשמ"ד – 1984 יחד עם חו"ד רפואית.

מה יש לבדוק לגבי מטופל שניזוק כתוצאה מפעולה רשלנית בניתוח גב?

כאשר ניגשים אל עו"ד לתביעות נזיקין ובמיוחד כזה שמתמחה ברשלנות רפואית בניתוחים, יש לבחון בשאלות המכריעות שהיא: "האם ההחלטה בדבר ביצוע ניתוח הגב הייתה בעיתוי הנכון? באיזה סוג של ניתוח גב מדובר? ואם ההחלטה הייתה מקובלת?". 

ישנם מקרים שבהם לא היה בכלל צורך בניתוח הגב, כאשר היה צורך לשלוח את המטופל לטיפולי פיזיותרפיה, הידרותרפיה וכן, ניתן היה להסתפק במעקב רפואי של אורתופד בתוספת התרופות המתאימות.

האם הכירורג ביצע את ניתוח הגב הנכון?

ישנם מקרים  של רשלנות רפואית בניתוח גב, אשר היה אמנם צורך בניתוח גב, אך סוגו הספציפי של ניתוח הגב היה שגוי מלכתחילה. היום קיימות שיטוח של ניתוחי גב, שהם מתקדמות מאוד. 

לדוגמא, באמצעות מצלמות ובאמצעות טרוקרים, סיבים אופטיים, כך שבתמונת הווידיאו מתקבלת תמונה ברורה והרופא המנתח, מבצע את הניתוח בדיוק רב. במידה והשיטה של הניתוח הייתה שגויה, בגלל כל מיני שיקולים ונגרם עקב כך נזק למנותח, יש צורך לתבוע פיצויים בגין עילת הרשלנות מצד הרופא המנתח או, מצד המוסד הרפואי.

עילת הרשלנות בניתוח גב עשויה להיגרם מסיבות שונות

יש לציין, כי רשלנות רפואית בניתוח גב, עשויה להיגרם בגלל סיבות שונות. למשל לפני הניתוח או תוך כדי הניתוח עצמו וכן, לאחריו. למשל, אם הרופא המנתח לא ביצע מעקב אחר המטופל, על מנת שיעקוב אחר מצבו של המטופל.

ישנה עילה מספקת לתביעה בגן רשלנות רפואית בניתוח, אם המעקב של הרופא היה לקוי,  או לקה בחסר. יש לדעת, כי רשלנות רפואית אשר נגרמה כתוצאה מניתוח גב, עשויה להיגרם בגלל טעויות שהתבצעו במשך הניתוח. לדוגמא: נזק עצבי לעמוד השדרה. עילת רשלנות רפואית עשויה להיגרם בשל חוסר  ניסיון או מיומנות מצד הרופא המנתח. ישנם כירורגים אורתופדים, שהם אינם מנוסים בתחום של עצבי עמוד השדרה או בתחום הרקמות והכוונה היא לנוירוכירורגיה. 

סוגי התביעות במקרים של רשלנות רפואית בניתוח גב

ישנן טעויות נפוצות שנגרמות בגלל רשלנות רפואית בניתוח גב לדוגמא:

  • טעויות בהרדמה
  • טעות באבחון שגרמה לניתוח שגרם לנזק בחוליות
  • היעדר כישורים רפואיים הולמים מצד המנתח

לסיכום – ניתוחי גב הם ניתוחים די מורכבים, כך שלדוגמא, רופא מנתח אשר לא נתן הסבר מפורט בדבר הסיכונים הכרוכים בניתוח גב, כולל המעקב, או שלא עקב בזמן ההתאוששות אחר המטופל, יש מקום לתביעה בגין רשלנות רפואית. 

על מנת לתבוע את הרופא המנתח או את המוסד הרפואי שבו נותח המטופל/התובע, יש להוכיח קשר סיבתי בין הניתוח לנזקים הגופנים שנגרמו לתובע. יש להסתייע עם עו"ד רשלנות רפואית שכבר הצליח בתביעות רבות, מה שיגדיל את הסיכויים לקבלת הפיצויים המגיעים לתובע כחוק.

מתי לפנות לייעוץ וסיוע של עו"ד רשלנות רפואית?

במידה ועברתם ניתוח גב ונגרם לכם נזק גופני,  בגלל ההתנהלות הלא תקינה של אנשי הצוות הרפואי, עליכם להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתביעות של רשלנות רפואית בניתוח גב. 

עו"ד המתמחה בתביעות רשלנות רפואית, יודע לקרוא חוות דעת רפואיות, בדיקות, תוצאות של מכוני הדמיה וכדומה, מה שיכול לגרום לו לדעת לגבי סיכויי  הצלחת התביעה.

אנו מזמינים אותך להתרשם מהתוכן באתר, מגוון מאמרים ופסקי דין בנושאים בהם עוסק המשרד.

אנו מקווים שתוכל להפיק תועל מהתוכן באתר, אולם יש להדגיש כי התוכן מתעדכן מעת לעת.

התוכן באתר אינו יכול להחליף ייעוץ משפטי פרטני בשום צורה ואופן.

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

שאלות נפוצות

משרדנו ייצג ומייצג אלפי לקוחות בתביעות מול המוסד לביטוח הלאומי וגורמים רלוונטיים נוספים למיצוי זכויותיהם של נפגעי תאונת עבודה.

משנת 2006 ועד היום, צברנו 

תאונות עבודה יכולות לטמון בתוכן נסיבות שונות, חלקן שגורות ונפוצות וחלקן מצריכות בדיקה קפדנית והתוויית אסטרטגיה משפטית נכונה.

אנו מטפלים בכל סוגי התביעות, החל ממקרים מוכרים כגון פציעת גב, ועד לאירועים מוחיים המוכרים כתאונת עבודה.

משרדנו יושב ברחוב המסגר 56, קומה 2.

ניתן לקבל ייעוץ טלפוני משפטי מקדים.

לקבלת ייעוץ משפטי

חייגו עכשיו:

03-9444747

סיכום דבר:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support