תביעה על התעמרות בעבודה

מהי התעמרות בעבודה?

נראה כי בשנים האחרונות, תביעות נזיקין של עובדים כלפי מעסיקיהם רק עלו במספרן, כאשר העילה היא התעמרות בעבודה. מדובר למעשה, על התנהגות פוגענית, התנכלות תעסוקתית כלפי העובד/ת.אם בזמנו, עד לפני מס' שנים עובד/ת היה מגיש תביעה של התעמרות בעבודה, והפיצוי שניתן לו בזמנו לפי קביעתו של בית המשפט היה נמוך ואם נגרמה לו נכות נפשית כתוצאה מאותה התעמרות בעבודה, הוא יכול היה להגיש תביעת נזיקין, כאשר הוא משתמש במיצוי  זכויותיו במסגרת התביעה  למוסד לביטוח הלאומי כנפגע עבודה.

למעשה יש להוכיח את ההתעמרות בעבודה כלפי עובד/ת אם באמצעות אירועים נשנים, מה שיוצר סביבת עבודה לא נעימה ואפילו רעילה במובן הרחב של המילה. למשל התעמרות בעבודה, יכולה לבוא לידי ביטוי בהשפלות העובד, דרישות בלתי סבירות מהעובד/ת, הצרת הסמכויות, הטחת אשמות שווא, איומים חוזרים בדבר פיטוריו של העובד/ת וכיו"ב. לפעמים התעמרות בעובדים מתבטאת גם במעקב צמוד אחר העובדים עד לגרימה של תחושת לחץ ואי נעימות מצד העובד או העובדים. הרבה תביעות כמו למשל תביעה של התעמרות בעבודה, מגיעות גם על רקע של בריונות, או אם פיזי וכן מילולי.

הפרת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו – קשורה להתעמרות בעבודה

יש לציין כי תביעה של התעמרות בעבודה, קשורה לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו וכן, במקרים ספציפיים גם בחוק איסור לשון הרע התשכ"ה – 1965. יש לדעת בנוסף, כי במסגרת תביעה זו, נעשה אף שימוש בחוק שוויון הזדמנויות בעבודה – התשמ"ח 1988, כאשר חוק זה אוסר על אפליה וכן, בהפרת חוק יסוד חופש העיסוק, התנכלות בחוק למניעת הטרדה מינית (התשנ"ח -1998). 

עורכי דין אשר מתמחים הן ביני עבודה והן בדיני נזיקין, ישתמשו בתביעה של התעמרות בעבודה גם בסעיפים 35,36 לפקודת הנזיקין. כאשר עורך דין שמייצג עובד בתביעת התעמרות בעבודה, הוא אף יצטרך להוכיח לביהמ" ש כי לא נעשו או ננקטו אמצעים סבירים למניעת ההתעמרות בעבודה לרבות אי מתן רשת הגנה נגד התנכלות או התעמרות, מה שמראה על סטייה מסטנדרט התנהגותי סביר כלפי העובד, גרימת סביבת עבודה עוינת כלפי העובד/ת ועוד.

מה קורה אם נגרם נזק של פגיעה נפשית לעובד שסבל מהתעמרות בעבודה?

ישנם עובדים רבים, אשר סבלו מפגיע  נפשית, כתוצאה מהתעמרות בעבודה . לדוגמא, עובד שנפגע נפשית מאותה תקרית של התעמרות או יותר נכון מהתעמרויות חוזרות ונשנות,  שכתוצאה מכך, נפגע כושר עבודתו, או שהוא כבר אינו יכול לצאת לעבוד יותר, בגלל פגיעתו הנפשית שנגרמה לו. זו הסיבה כי שמגישים תביעה של התעמרות בעבודה, יש לצרף לתביעה גם חו"ד רפואית של פסיכיאטר, אשר מוכיח את הקשר הסיבתי בין הפגיעה הנפשית לבין התעמרויות חוזרות ונשנות בעבודה.

את דרגת הנכות הנפשית שנקבעה לעובד/ת ניתן יהיה לקבוע, לאור חו"ד הרפואית של המומחה שלפעמים, בית המשפט ממנה לצרכים אלה, במידה והמעסיק ערער על חו"ד  מהרופא של התובע/ת.

האם עובדים בכירים יקבלו פיצוי גבוה יותר כתוצאה מהתעמרות בעבודה?

אם מדובר בעובד/ת הכיר/ה, יש לדעת כי סכום הפיצוי הכספי יהיה גבוה יותר וכן, תביעות מסוג זה, יש להגיש בביהמ"ש המחוזי, אשר הסמכות של בימ"ש מחוזי הוא פיצויים בגובה של מעל ל-2.5 מיליון ₪.. לפני כל הגשת תביעה מסוג זה, מומלץ כי תתייעצו עם עו"ד דיני עבודה  שבקיא גם בדיני נזיקין, כך שיוכל להעריך לכם את פיצויי התביעה, סיכוייה וכן, יוכל לומר לכם באילו אסטרטגיות משפטיות הוא ישתמש להצלחת התביעה.

התייעצו עם משרדו

מעוניינים לבחון כיצד למצות את זכויותיכם? חוששים שמא היחס אליכם מהווה התעמרות?

אנו במשרד עורכי דין צבי זגלשטיין, מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר בכל שאלה והתייעצות.

תאונת עבודה - בפירוט:

מאמרים מומלצים עבורך:

מתי מגישים תביעות רפואיות?

מתי מגישים תביעות רפואיות?

בנוף המשפטי, רשלנות רפואית נחשבת לענף מורכב וסבוך, המצריך הכנה מקדימה, סקירה קפדנית וסידור יסודי של כל המסמכים המגבים את טיעוניהם של התובעים כנגד המוסד

קרא עוד »
תביעה להכרה בתאונת עבודה

תביעה להכרה בתאונת עבודה

חוק הביטוח הלאומי מגדיר תאונת עבודה כתאונה שאירעה לעובד תוך כדי ועקב עבודתו.  עובד שנפגע בתאונת עבודה באופן שפגע בכושר עבודתו ואילץ אותו עקב כך

קרא עוד »

אנו מזמינים אותך להתרשם מהתוכן באתר, מגוון מאמרים ופסקי דין בנושאים בהם עוסק המשרד.

אנו מקווים שתוכל להפיק תועל מהתוכן באתר, אולם יש להדגיש כי התוכן מתעדכן מעת לעת.

התוכן באתר אינו יכול להחליף ייעוץ משפטי פרטני בשום צורה ואופן.

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

שאלות נפוצות

משרדנו ייצג ומייצג אלפי לקוחות בתביעות מול המוסד לביטוח הלאומי וגורמים רלוונטיים נוספים למיצוי זכויותיהם של נפגעי תאונת עבודה.

משנת 2006 ועד היום, צברנו 

תאונות עבודה יכולות לטמון בתוכן נסיבות שונות, חלקן שגורות ונפוצות וחלקן מצריכות בדיקה קפדנית והתוויית אסטרטגיה משפטית נכונה.

אנו מטפלים בכל סוגי התביעות, החל ממקרים מוכרים כגון פציעת גב, ועד לאירועים מוחיים המוכרים כתאונת עבודה.

משרדנו יושב ברחוב המסגר 56, קומה 2.

ניתן לקבל ייעוץ טלפוני משפטי מקדים.

לקבלת ייעוץ משפטי

חייגו עכשיו:

03-9444747

סיכום דבר:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support