ביטוח תלמידים שבר ברגל – כיצד תקבלו פיצויים?

ביטוח תלמידים שבר ברגל – כיצד תקבלו פיצויים?

משרד החינוך, במסגרת חוק חינוך חובה, לפי סעיף 6(ד1) לחוק לימוד חובה,  מבטח את כל התלמידים בישראל, החל מגן חובה ועד לסיום הלימודים, כל עוד הם רשומים בגן או בית הספר כתלמידים מן המניין. השאלה היא, כיצד לפעול אם התלמיד/ה שבר את הרגל? והאם קיים כיסוי של ביטוח תלמידים שבר ברגל?. חשוב לציין, כי התלמיד/ה לא סבל מנכות, לא יינתנו לו פיצויים כלשהם. על התלמיד, לעבור שיעורי נכות של מעל ל-10%, הוא יהיה זכאי ע"פ החוק לפיצויים בגובה של 32,000-40,000 ₪. כמו כן, פוליסת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים מתחלקת לשניים: פיצוי בגין נכות ופיצוי בגין היעדרות של למעלה מ-3 שבועות מהלימודים.

התקשרו עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון עם עורך דין תאונות תלמידים מומחה: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

כיצד תדעו אם קיימת לכם עילה להגשת תביעת פיצויים בגין שבר ברגל של תלמיד/ה ?

כאשר נגרם שבר לתלמיד או לתלמידה, יש להמתין תקופת זמן מסוימת, שלאחריה ניתן יהיה לקבוע, כי התלמיד/ה סובל מנכות צמיתה ורק אז אפשר לדעת אם אכן קיימת עילה לקבלת פיצויים באמצעות תביעה כאשר ניתן יהיה להפעיל את פוליסת ביטוח תלמידים שבר ברגל .ניתן יהי לבחון עוד, אם המוסד  הלימודי, התרשל בתפקידו ולא גילה אחריות כלפי התלמיד/ה.אם נגרם מחדל או מפגע שבגינו נפצע התלמיד/ה בתאונה יש לבדוק מי היה הגורם האחראי במקרה שהתלמיד/ה שבר יד או רגל.

טופס הגשת תביעה בגין שבר ברגל שנגרם לתלמיד/ה

על ההורים קיימת האחריות לפנות למוסד הרפואי שבו הילד רשום, על מנת לקבל טופס הגשת תביעה ביטוח תלמידים שבר ברגל.יחד עם זאת, מומלץ לפנות אל עורך דין המתמחה בדיני נזיקין וביטוח, על מנת למצות את זכויותיהם של ילדיכם עד תום.שימו לב לא לבצע טעויות שהן די נפוצות בהגשת תביעה נגד חברת הביטוח בגין פגיעה גופנית של  תלמיד/ה, כגון שבירת רגל או יד. יש לפנות  בזמן המתאים, לדוגמא, פנייה מוקדמת מדי  עשויה לפגוע בהכרה בפגיעה המתאימה, אשר לא תמיד יכולה להתגבש בסמוך לקרות התאונה או  הפגיעה. על ההורים לתלמידים בכל מקרה, על ההורים להמשיך במעקב ולבצע את הבדיקות במכוני ההדמיה, על מנת שיוכלו לתעד את הליקויים הרפואיים שנגרמו לבנם או ביתם עקב הפגיעה.

מדוע מומלץ להתייעץ עם עורך דין לדיני נזיקין וביטוח לפני שמתחילים לפנות לחברת הביטוח?

לפני שמתחילים בהליכי תביעה נגד חברת ביטוח תלמידים שבר ברגל,יש לדעת כי ישנם סיכויים רבים שחברת הביטוח תהיה מעוניינת להתנער מאחריות וכך, ההורים עשויים להיות מטורטרים  בין הגופים השונים, כאשר גם הגופים הללו, מתנערים מהאחריות. זו הסיבה, כי פניה לעורך דין נזיקין וביטוח, יכולה לפתור בעיות רבות, היות ועורכי דין המתמחים בתחומים הללו, מכירים את כל התכסיסים של חברות הביטוח וכן, יודעים כיצד לנהל תביעות נגד חברות הביטוח ומוסדות לימודיים במידה והוכח, כי מדובר היה על רשלנות של הצוות הבית ספרי.

מהו פיצוי כפול במסגרת פוליסת ביטוח?

במידה והתאונה נגרמה במסגרת הלימודית וכן, מה שגרם לתאונה זו, הייתה ההתרשלות של צוות בית הספר, אפשר יהיה כאמור לקבל פיצוי נוסף מכוח פקודת הנזיקין, כאשר הפקודה קובעת, כי  אם המוסד הלימודי הפר את חובת הזהירות ולכן נגרם נזק לתלמיד/ה, הפוליסה אינה מונעת את הזכות לתביעה של גורמים נוספים, שיש להם אחריות ישירה או עקיפה לפגיעה. במקרה זה, הסכום שייקבע לפיצויים, ישוקלל  ולכן הפיצויים יהיו כפולים. יש לוודא את כל האפשרויות העומדות בפניכם לתביעה, אם נגד חברת הביטו ואם נגד המוסד הלימודי שבו לומד ילדכם, או לזכות בפיצויים כפולים כאשר תתייעצו תחילה עם עו"ד לנזיקין וביטוח העוסק שנים בתחום ספציפי זה ונחל הצלחות רבות. 

התוכן לעיל אודות תאונות תלמידים, אינו יכול להחליף ייעוץ משפטי פרטני בשום צורה ואופן.

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

משרד עורכי דין צבי זגלשטיין, עורך דין תאונות תלמידים, תל אביב, המסגר 56, תל-אביב, טל': 03-9444747

לקבלת ייעוץ משפטי

חייגו עכשיו:

03-9444747

סיכום דבר:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support