עורך דין מחלת מקצוע פוסט טראומה

משרדנו מייצג משנת 2006 אלפי לקוחות בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי ותביעות משרד הביטחון לקבלת פיצוי כספי בגין מחלת מקצוע.

הידע והניסיון אשר נצברו במשרד במהלך השנים מביא לכך שלקוחותינו נהנים משירות מקצועי ויעיל בניהול התיקים מול המוסד לביטוח לאומי ויקבלו את הפיצוי המקסימלי שניתן.

עורכי הדין במשרד, הינם בוגרים של רפואה למשפטנים באונברסיטת תל-אביב.

שירותי המשרד כוללים ליווי וייצוג מול המוסד לביטוח לאומי מן הרגע הראשון ועד סיום התביעה בהצלחה תוך השגת אחוזי הנכות המרבים והפיצוי הגבוה ביותר שניתן. לאחר גיבוש אסטרטגיה מתאימה שנועדה להשיא רווחים מקסימלים, המשרד יגיש את התביעה המתאימה עבורך למוסד לביטוח לאומי, ועורך דין מטעם המשרד המתמחה בהופעה מול הוועדות הרפואיות – יתלווה וייצג אותך מול רופאי המוסד לביטוח לאומי בכל הוועדות הרפואיות עד לסיום ההליך. 

מחלה תחשב למחלת מקצוע אם היא נגרמה עקב תנאי העבודה, כך גם פגימה או פגיעה. 

לעיתים המחלה יכולה להתפרץ מיד או בסמוך לביצוע העבודה בתנאים המזיקים, ולעיתים היא מתפרצת מאוחר יותר ואף שנים לאחר מכן. 

כבכול תביעה להכרה מול המוסד לביטוח לאומי, יש להוכיח את הקשר בין תנאי העבודה לבין המחלה או הפגימה. 

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

מהי מחלת מקצוע פוסט טראומה

פוסט-טראומה היא הפרעה פסיכיאטרית, מתחום הפרעות הקשורות לדחק וטראומה (Stress-and-trauma-related disorders), המתפתחת בעקבות חוויית אירוע המסכן את שלמותו הפיזית והנפשית של אדם (טראומה), כמו מעורבות בתאונת דרכים, לידה או הריון קשים, פיגוע טרור, קרב, שוד, תקיפה מינית, נטישה, שרפה וכדומה.

פוסט טראומה לרוב מלווה בתחושות של פחד, חרדה וחוסר אונים, בזיכרונות פולשניים של האירוע, בניסיונות להימנע מכל מה שיכול להזכיר את האירוע ובעוררות, דריכות וקושי להיות רגועים. התוצאה של כל אלו יכולה להיות פגיעה חמורה בניהול החיים לאחר האירוע הטראומטי.

השכיחות בישראל לפי נתוני 2007 עומדת על קצת יותר מ 1.5% בשכיחות לאורך החיים, ופחות מאחוז של אבחון לאורך שנה אחת. 70% מהם ברמת חומרה קשה, 15.3% בדרגת חומרה מתונה ו- 14.7% בדרגת חומרה קלה. על פי סקר הבריאות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מ -2004 2003 שיעור הפרעת PTSD נמוך מעט מזה של מדינות מערב אירופה. שיעור ההפרעה על פי נתוני הסקר עמד על 0.7% מקרב בני 21 ומעלה. תחלואה גופנית ממושכת ובפרט כאבים ממושכים ומחלות לב, קשורה בעליה בהסתברות לנוכחות הפרעת דחק פוסט טראומטית. 37.5% מהמאובחנים עם הפרעות דיכאון או חרדה, אובחנו במצב "חמור" ושליש נוסף סווג כמצב בינוני. שיעור המקרים החמורים היה גבוה ביותר מבין המאובחנים עם PTSD. שיעור חוויית המוגבלות הסובייקטיבית עליה דיווח המרואיין, היה גבוה יותר ב PTSD ככל שרמת ההכנסה הייתה גבוהה יותר: בעלי הכנסה גבוהה דיווח על 57% מוגבלות, בעלי הכנסה בינונית דיווח על כ-קצת יותר מ 30%. ובעלי הכנסה נמוכה דיווחו על רמת מוגבלות של פחות מ 50%.

לקריאה נוספת בנוגע למהי מחלת מקצוע לחצו כאן.

הנכם מוזמנים לעיין בעמוד תקנות מחלת המקצוע של המוסד לביטוח לאומי בקישור זה.

התייעצות עם עו"ד מחלת מקצוע לפוסט טראומה

פוסט טראומה, היא הפרעה פסיכיאטרית הקשורה לדחק וטראומה, אשר מתפתחת עקב אירוע המסכן את שלומו הפיזי והנפשי של הנפגע. למשל פיגוע טרור, תאונת דרכים, לידה קשה,שוד,תקיפה מינית, שריפה ועוד. הפוסט טראומה, מלווה בתחושת פחד, חרדות וחוסר אונים, זיכרונות פולשניים של האירוע, קושי להיות רגוע וכל אלה, מהווים פגיעה חמורה באורח החיים של הסובל מפוסט טראומה. מחקרים רפואיים מראים, כי אנשים שסובלים תקופה ממושכת מפוסטר טראומה, הנקראת בשפה הרפואית PTSD, הם בעלי נטייה לסבול מהלב. אם חוויתם אירוע טראומטי בעבודה, יש לפנות אל עורך דין מחלת מקצוע פוסט טראומה, על מנת שיסייע לכם בהתנהלות התביעה ויוכיח את הקשר הסיבתי בין האירוע הטראומטי בעבודה לבין המחלה עצמה, כאשר לא היה לכם רקע קודם למחלה זו.

במקרה של פוסט טראומה כתוצאה מהעבודה את מי תובעים?

נפגעי פוסט  טראומה שנגרמה כתוצאה מהעבודה, אם בזמן אירוע טראומטי כגון פגיעה, התחשמלות, או אפילו התעמרות ממושכת בעבודה שגרמה לפוסט טראומה, העובד שנפגע רשאי לתבוע את  המעביד לפי פוליסת ביטוח חבות מעבידים. במקרה מסוג זה, על העובד להוכיח את חלקו של המעביד בפגיעה, או אם מדובר בהתרשלות בעבודה מצד המעביד, כאשר לא שמר על תנאי עבודה בטיחותיים. על מנת למצות את זכויותיכם, פנו אל עורך דין מחלת מקצוע פוסט טראומה, כך שתוכלו לקבל את מלוא הזכויות המגיעות לכם על פי חוק.

כיצד יחושבו הפיצויים של מעביד שלקה בפוסט טראומה בזמן עבודתו?

אם הוכחה האשמה של המעסיק, ביה"ד לעבודה יפסוק קבלת פיצויים, לפי אחוזי חלקו של המעסיק  בפגיעה. לדוגמא, אם שווי התביעה היא 50,000 ₪, אך לעובד קיים אשם תורם של 50%, אז הוא יקבל רק מחצית מהסכום ע"ס של 25,000 ₪. יש לדעת, כי במצב של קבלת קצבת נכות מהעבודה מטעם המוסד לביטוח לאומי, חובת המעסיק לתשלום של פגיעה בעבודה, בין אם הפגיע  היא נפשית, גופנית או שתיהן יחד. תשלום המעסיק, יתקזז מגובה הקצבה של המוסד לביטוח לאומי. על מנת למצות את אחריותו של המעביד  בתאונת עבודה אשר גרמה לעובד פוסט טראומה, יש להסתייע בשירותיו של עורך דין מחלת מקצוע פוסט טראומה. עוה"ד המתמחה בתחום זה, ישיג עבורכם את הפיצוי המרבי לפי הנתונים בתיק.

המוסד לביטוח לאומי דחה תביעה של נפגע פוסט טראומה ולאחר הערעור הכיר ביהמ"ש בפגיעה

גם כאשר  המוסד לביטוח לאומי דוחה את התביעה של נפגע מפוסט טראומה, ניתן יהיה באמצעות עורך דין מחלת מקצוע פוסט טראומה, לערער על החלטת המוסד לביטוח לאומי. מקרה  של פס"ד מסוג זה, היה בבה"ד לעבודה הארצי בת"א. עובד שנפגע כתוצאה מפיצוץ אשר בו נפגע העובד גם פיזית וגם נפשית, הגיש ערר לביה"ד הארצי לעבודה. אמנם הביטוח הלאומי הכיר בפגיעה הפיזית של העובד, אך לא בפגיעה הנפשית. ביה"ד מינה פסיכיאטר מומחה שיבדוק מהי ההפרעה אשר ממנה סבל התובע ואם ההפרעה הנפשית, נגרמה כתוצאה מהתאונה (הקשר הסיבתי). השופט קיבל את התביעה וקבע, כי יש להכיר גם בפגיעה הנפשית. למעשה השופט התבסס על חו"ד של הפסיכיאטר וקבע כי יש להכיר גם בפגיעה הנפשית במקרה דנן.

לסיכום – לעיתים קרובות, כתוצאה מתאונת עבודה, נגרם גם נזק נפשי אשר נגרם לו, כתוצאה מפגיעה פיזית. במקרים מסוג זה, יש לשים לב להחלטת פקיד המוסד לביטוח לאומי, כך שאם הנכות הנפשית לא הוכרה כחלק מהפגיעה בתאונת העבודה, יש לפנות באמצעות עורך דין מחלת מקצוע פוסט טראומה, לביה"ד הארצי עבודה ולהגיש ערר, כך שהלה יבחן את הטיעונים ויכריע בסוגיה. באופן כללי, ביה"ד לעבודה נוטה לפעול לטובת המבוטח.

מחלת מקצוע - בפירוט:

אנו מזמינים אותך להתרשם מהתוכן באתר, מגוון מאמרים ופסקי דין בנושאים בהם עוסק המשרד.

אנו מקווים שתוכל להפיק תועל מהתוכן באתר, אולם יש להדגיש כי התוכן מתעדכן מעת לעת.

התוכן באתר אינו יכול להחליף ייעוץ משפטי פרטני בשום צורה ואופן.

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

לקבלת ייעוץ משפטי

חייגו עכשיו:

03-9444747

סיכום דבר:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support