תביעות משרד הביטחון פוסט טראומה

משרד עו"ד זגלשטיין מייצג מזה למעלה מעשור את נכי צה"ל בתביעותיהם נגד משרד הביטחון – אגף שיקום נכים. 

האם אתה מתקשה להסתגל מחדש לחיים מחוץ לצבא? האם אתה תמיד בקצה, תמיד על סף פאניקה או התפוצצות, או, מצד שני, האם אתה מרגיש קהה רגשית ומנותק מהיקרים לך? האם אתה מאמין שלעולם לא תרגיש רגיל יותר?

עבור יותר מדי ותיקים יוצאי צבא, אלה חוויות נפוצות – תסמינים מתמשכים של הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD).

זה קשה לחיות עם PTSD שלא טופל,וקל להתייאש. אבל אתה יכול להרגיש טוב יותר, ואתה יכול להתחיל היום, גם בזמן שאתה מחכה לטיפול מקצועי. יש הרבה דברים שאתה יכול לעשות כדי לעזור לעצמך להתגבר על PTSD ולצאת מהצד השני חזק עוד יותר מבעבר.

לקוחות המשרד נהנים מליווי צמוד של עורך דין תביעות משרד הביטחון אשר מייעץ ומייצג אותם מול משרד הביטחון בכל שלבי ההליך עד 

לסיומו המוצלח: החל מייעוץ ראשוני, הגשת התביעה, ייצוג בוועדות הרפואיות ובמקרה הצורך גם הגשת ערעורים עד לקבלת התוצאה הרצויה. 

משרדינו מציע שירות כולל ומלא לאורך כל ההליך עד לסיום התביעה תוך השגת הפיצוי המרבי. 

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

הסבר על תביעות משרד הביטחון פוסט טראומה:

פוסט-טראומה היא הפרעה פסיכיאטרית, מתחום הפרעות הקשורות לדחק וטראומה (Stress-and-trauma-related disorders), המתפתחת בעקבות חוויית אירוע המסכן את שלמותו הפיזית והנפשית של אדם (טראומה), כמו מעורבות בתאונת דרכים, לידה או הריון קשים, פיגוע טרור, קרב, שוד, תקיפה מינית, נטישה, שרפה וכדומה.

פוסט טראומה לרוב מלווה בתחושות של פחד, חרדה וחוסר אונים, בזיכרונות פולשניים של האירוע, בניסיונות להימנע מכל מה שיכול להזכיר את האירוע ובעוררות, דריכות וקושי להיות רגועים. התוצאה של כל אלו יכולה להיות פגיעה חמורה בניהול החיים לאחר האירוע הטראומטי.

השכיחות בישראל לפי נתוני 2007 עומדת על קצת יותר מ 1.5% בשכיחות לאורך החיים, ופחות מאחוז של אבחון לאורך שנה אחת. 70% מהם ברמת חומרה קשה, 15.3% בדרגת חומרה מתונה ו- 14.7% בדרגת חומרה קלה. על פי סקר הבריאות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מ -2004 2003 שיעור הפרעת PTSD נמוך מעט מזה של מדינות מערב אירופה. שיעור ההפרעה על פי נתוני הסקר עמד על 0.7% מקרב בני 21 ומעלה. תחלואה גופנית ממושכת ובפרט כאבים ממושכים ומחלות לב, קשורה בעליה בהסתברות לנוכחות הפרעת דחק פוסט טראומטית. 37.5% מהמאובחנים עם הפרעות דיכאון או חרדה, אובחנו במצב "חמור" ושליש נוסף סווג כמצב בינוני. שיעור המקרים החמורים היה גבוה ביותר מבין המאובחנים עם PTSD. שיעור חוויית המוגבלות הסובייקטיבית עליה דיווח המרואיין, היה גבוה יותר ב PTSD ככל שרמת ההכנסה הייתה גבוהה יותר: בעלי הכנסה גבוהה דיווח על 57% מוגבלות, בעלי הכנסה בינונית דיווח על כ-קצת יותר מ 30%. ובעלי הכנסה נמוכה דיווחו על רמת מוגבלות של פחות מ 50%.

הלם קרב, הידוע גם בשמו "תגובת קרב" היא תגובה לפוסט טראומה של חייל לאירוע שהתרחש בזמן פעילות מבצעית-מלחמתית.
כ- 10%–15% מכלל הנפגעים במלחמה הם נפגעי הלם קרב. בישראל חיים כ-4,000 נפגעים כאלה.

מה גורם ל- PTSD? 

הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD), המכונה לפעמים הלם קרב, מתרחשת לאחר חווית טראומה קשה או אירוע מסכן חיים. זה נורמלי שהנפש והגוף שלך בהלם אחרי אירוע כזה, אך תגובה נורמלית זו הופכת ל- PTSD כאשר מערכת העצבים שלך "נתקעת".

למערכת העצבים שלך יש שתי דרכים אוטומטיות או רפלקסיביות להגיב לאירועים מלחיצים:

להילחם או לברוח, מתרחש כשאתה צריך להגן על עצמך או לשרוד את הסכנה של מצב לחימה. הלב שלך נופל מהר יותר, לחץ הדם שלך עולה והשרירים שלך מתהדקים, מה שמגביר את כוחך ומהירות התגובה. לאחר שהסכנה חלפה, מערכת העצבים שלך מרגיעה את גופך, מורידה את קצב הלב ואת לחץ הדם ומתפתלת חזרה למאזן הרגיל שלה.

אימוביליזציה מתרחשת כאשר חווית יותר מדי לחץ במצב ולמרות שהסכנה חלפה, אתה מוצא את עצמך "תקוע". מערכת העצבים שלך לא מצליחה לחזור למצב האיזון הרגיל שלה ואתה לא מצליח להמשיך מהאירוע. זהו PTSD.

התאוששות מ- PTSD כוללת מעבר לאזור המלחמה הנפשי והרגשי בו אתה עדיין חי ועוזרת למערכת העצבים שלך להיות "לא תקועה".

תסמינים של PTSD אצל יוצאי צבא:

אמנם אתה יכול לפתח תסמינים של PTSD בשעות או בימים שלאחר אירוע טראומטי, אך לפעמים הסימפטומים אינם מופיעים במשך חודשים ואף שנים לאחר חזרתך מהפריסה. בעוד PTSD מתפתח באופן שונה אצל כל ותיק, ישנם ארבעה אשכולות תסמינים:

תזכורות פולשניות חוזרות ונשנות לאירוע הטראומטי, כולל מחשבות מטרידות, סיוטים ופלאשבקים שבהם אתה מרגיש שהאירוע קורה שוב. אתה עלול לחוות תגובות רגשיות וגופניות קיצוניות לתזכורות לטראומה כגון התקפי פאניקה, טלטול בלתי נשלט ודפיקות לב.
הימנעות קיצונית מדברים שמזכירים לך את האירוע הטראומטי, כולל אנשים, מקומות, מחשבות או מצבים שאתה מקשר עם הזיכרונות הרעים. זה כולל פרישה מחברים ומשפחה ואיבוד עניין בפעילויות יומיומיות.
שינויים שליליים במחשבות ובמצב הרוח שלך, כמו אמונות שליליות מוגזמות לגבי עצמך או על העולם ורגשות מתמשכים של פחד, אשמה או בושה. יתכן שתבחין ביכולת מופחתת לחוות רגשות חיוביים.
להיות על המשמר כל הזמן, קופצני ותגובתי רגשית, כפי שמעידים עצבנות, כעס, התנהגות פזיזה, קשיי שינה, בעיות ריכוז, וערנות יתר (ערנות מוגברת).

תביעות משרד הביטחון - בפירוט:

אנו מזמינים אותך להתרשם מהתוכן באתר, מגוון מאמרים ופסקי דין בנושאים בהם עוסק המשרד.

אנו מקווים שתוכל להפיק תועל מהתוכן באתר, אולם יש להדגיש כי התוכן מתעדכן מעת לעת.

התוכן באתר אינו יכול להחליף ייעוץ משפטי פרטני בשום צורה ואופן.

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

לקבלת ייעוץ משפטי

חייגו עכשיו:

03-9444747

סיכום דבר:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support