תביעות משרד הביטחון פריצת דיסק

משרד עו"ד זגלשטיין מייצג מזה למעלה מעשור את נכי צה"ל בתביעותיהם נגד משרד הביטחון – אגף שיקום נכים. 

לקוחות המשרד נהנים מליווי צמוד של עורך דין תביעות משרד הביטחון אשר מייעץ ומייצג אותם מול משרד הביטחון בכל שלבי ההליך עד 

לסיומו המוצלח: החל מייעוץ ראשוני, הגשת התביעה, ייצוג בוועדות הרפואיות ובמקרה הצורך גם הגשת ערעורים עד לקבלת התוצאה הרצויה. 

משרדינו מציע שירות כולל ומלא לאורך כל ההליך עד לסיום התביעה תוך השגת הפיצוי המרבי. 

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

הסבר על תביעות משרד הביטחון פריצת דיסק:

במקרים רבים, השירות הצבאי כולל בתוכו המון עבודה סזיפית, וסחיבת משקל כבד הגורם למאמץ רב על עמוד השדרה. במצב של לחץ יתר על הגב, שכבות הקרומים שבדיסקים הולכות ונפרצות, כך שתהליך הפריצה מהיר יותר מתהליך האיחוי. כאשר עוד ועוד קרומים נפרצים, מתחילים להינזק גם קרומי הדיסקים החיצוניים המכילים עצבים החשים כאב. בהמשך התהליך מתחילים לסבול מכאבים הולכים וגוברים. בסופו של דבר, תיתכן גם פריצת דיסק מלאה, לחץ על חוט השידרה ועל שלוחות העצב היוצאות ממנו, זליגת נוזל הדיסק ודלקות כתוצאה ממגע הרקמות עמו ולנזקים בלתי הפיכים לעמוד השדרה.

הוכח שישנו קשר הדוק בין ישיבה ממושכת לבין פריצות דיסק. הלחץ על חוליות הגב התחתונות בזמן ישיבה גדול ב-140%-150% מאשר בעמידה. ישיבה מרושלת, שרועה כלפי מטה או ישיבה גמלונית המאופיינת ברכינה קדימה מגדילות את הלחץ ל כ-180%-200%.

הטיפול בתביעות בגין פריצת הדיסק הינו חלק ממכלול התביעות למימוש זכויות שאנו עוסקים בהם.

שיטות טיפול:

  • הדרכה לגבי הדרכים הנכונות לאמץ את הגב והדרכים הנכונות לאפשר לו מנוחה.
  • פיזיותרפיה לחיזוק השרירים המקלים על התנועה הנכונה.
  • שיטות רפואה משלימה תנועתיות – כגון שיטת פלדנקרייז, שיטת אלכסנדר, שיטת גרינברג, יוגה טיפולית, עבור מי שתחום טיפול זה מקובל עליו.
  • דיאטה להפחתת משקל הגוף.
  • מחוך רפואי – פריט טכנולוגיה מסייעת מקבוצת ה-"מיישרים" (אורטזות) המורכב על פלג הגוף המרכזי. המחוך מגביל תנועות לא נכונות של הגב ומאלץ ומרגיל את האדם להרים משאות באופן בריא יותר.
  • שינוי התנהגות עד להחלמה – הימנעות גורפת ככל האפשר מהרמת משאות כבדים (מעל קילוגרמים אחדים) ומכיפוף הגב עד להגעה להחלמה מלאה. ניתן לרכוש אביזרים שעוזרים לשנות את אורח החיים, כגון יד עזר למוגבל – מכשיר טכנולוגיה מסייעת המונע כיפוף ומתיחת הגב בעת שאוחזים בחפצים המצויים בטווח לא נוח לאחיזה.
  • תרופות לספיחת דלקות במקרה שהנוזל התוך סחוסי זולג אל מחוץ לסחוס וגורם לדלקת. דלקת כזו מתאפיינת בנפיחות שאינה מאפשרת לגב להתייצב בתנוחה נכונה ובכאבים עזים.
  • קנאביס רפואי – יעיל כטיפול בכאבים הנובעים מהלחץ על שורשי העצבים. אוריקולותרפיה – יעילה מאוד להקלה מיידית בתסמונת הכאב .
  • כירופרקטיקה – הטיפול עובד על ידי מתיחות, התעמלות מתקנת, מניפולציות שדרתיות ועוד, במטרה להשפיע על מערכת העצבים. אומנם הכירופרקטיקה לבדה אינה גורם להחלמה מלאה, אך היא מספקת את הטיפול ההתחלתי.
  • שחייה – פעילות אירובית, התומכת בגוף, ומפעילה פחות לחץ על פרקים ועצמות. חשוב לשחות על הגב, ולהפסיק כאשר ישנה תחושת כאב.
  • ניתוח – טיפול ניתוחי בפריצת דיסק לרוב אינו מומלץ, בין השאר משום שבהשוואה לאנשים שטופלו ללא ניתוח מול אנשים שטופלו באמצעות ניתוח, לא היה הבדל ניכר מבחינת הסימפטומים, היכולת לבצע פעילות והמגבלות שעמדו בפניהם. עם זאת קיימים מצבים בהם יש אינדיקציה לניתוח, והם:
    1. תסמונת זנב הסוס – מצב שבו יש חוסר תחושה עצבית חריפה בגפיים בנוסף על תופעות נוירולוגיות אחרות.
    2. פגיעה עצבית קשה המאופיינת בחולשה מוטורית משמעותית שהתפתחה במהירות.
    3. כאבים עזים למשך יותר מ – 4 עד 6 שבועות.
      הניתוח יכלול בדרך כלל כריתת חלק או כל הדיסק, החלפתו בשתל מתכתי או פולימרי, וקיבוע החוליות השכנות באמצעות שתל עצם. לאחר ההחלמה מן הניתוח יש להקפיד על הרמה נכונה של משאות בחיי היום יום.

 

הוכחת הקשר למשרד הביטחון:

ברוב המקרים, ניתן להוכיח קשר סיבתי בין ביצוע פעולה מסוימת לבין פריצת הדיסק, האדם שחווה פריצת דיסק מרגיש כאב חד ומשתק שאינו יכול להתפרש ככאב שרירים או כאב קל אחר. מדובר בכאב משתק שלעיתים משאיר את הנפגע כפוף ללא יכולת להתיישר.  ואולם במקרים קלים יותר, ייתכנו מקרים בהם יהיה קשה יותר להוכיח את הגורם לפריצת הדיסק בגלל שלא תמיד מדובר בכאב חד ומשתק – והאדם ממשיך בשגרת חייו. לכן, לא תמיד יהיה ניתן לדעת במדויק ממתי היא קיימת ומדוע היא פרצה. קושי זה גורם לכך שמשרד הביטחון ידחה את רוב התביעות המוגשות בגין פריצת דיסק.

במסגרת מעטפת השירותים שמשרדינו מעניק ניתן למצוא:

  • ניתוח של סיכוייכם בהשגת ההכרה בנכות בעמוד השדרה.
  • הגשת התביעות והבקשות המתאימות במטרה למקסם את אחוזי הנכות והפיצויים. 
  • אנו נלווה אותך מרגע קבלת הייצוג בתיק ועד לסיומו בהצלחה , כולל ייעוץ, הופעה וייצוג בוועדות הרפואיות, (עורכי הדין ממשרדינו בוגרי רפואה למשפטנים מטעם אונברסיטת תל אביב).

אתם מוזמנים לעיין בעמוד זה על מנת להבין יותר את הליך קביעת דרגת הנכות.

תביעות משרד הביטחון - בפירוט:

אנו מזמינים אותך להתרשם מהתוכן באתר, מגוון מאמרים ופסקי דין בנושאים בהם עוסק המשרד.

אנו מקווים שתוכל להפיק תועל מהתוכן באתר, אולם יש להדגיש כי התוכן מתעדכן מעת לעת.

התוכן באתר אינו יכול להחליף ייעוץ משפטי פרטני בשום צורה ואופן.

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

לקבלת ייעוץ משפטי

חייגו עכשיו:

03-9444747

סיכום דבר:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support