זכויות נפגעי פעולות איבה

זכויות נפגעי פעולות איבה

המציאות בישראל היא שונה ממדינות אחרות בעולם, בשל פעולות הטרור הרבות  שמתרחשות בה.  זו הסיבה כי נפגעי פעולות איבה ובני משפחותיהם, זכאים להטבות שונות וכן, לסיוע כספי ע"פ דין וזאת, ככל שהם נפגעו בפעולת איבה לפי הגדרתו של החוק. חוק זה נקרא "חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה – התש"ל 1970 והגוף שמיישם את זכויות נפגעי פעולות איבה, הוא המוסד לביטוח לאומי.חשוב לציין, כי ישנם לא מעט אתגרים במסגרת ייצוג של נפגע  כתוצאה מפעולת איבה, כאשר אדם נפגע באזור מסוים בגופו כתוצאה מפעולת איבה,וכן, טרם פגיעתו הוא סבל מפגם בריאותי באותו אזור. לכן, הקשר הסיבתי שמוכר בתביעות נזיקין חשוב להוכחה במקרים מסוג זה.

התקשרו עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון עם עורך דין פעולות איבה מטעם משרדנו: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

תנאי הסף לזכאות של נפגעי פעולות איבה בישראל

קיימים תנאי סף לקבלת זכויות נפגעי פעולות איבה ואלה הם:

  • על נפגע פעולות איבה, יש להיות בעל אזרחות ישראלית, גם אם הפגיעה התרחשה בישראל או מחוץ לגבולותיה.
  • אזרח ישראלי שטרם חלפה שנה מהיום שהוא חדל מלהיות תושב ישראל ונפגע מחוץ לגבולות מדינת ישראל.
  • אדם שנכנס לגבולות ישראל לפי חוק הכניסה לישראל וכזה, שאינו זקוק לאשרת כניסה ונפגע במדינת ישראל או בשטחי יהודה ושומרון.
  • תושב השטחים, שהוא בעל תעודת זהות ישראלית והוא נפגע כתוצאה מפעולות איבה  בתחום הקו הירוק.
  • נפגע פעולת איבה לא ביצע מעשה פשע, או שעבר עבירה שיש בה זדון או רשלנות פושעת בעת פעולת האיבה.
  • פגיעה אשר התרחשה לפני התאריך: 1.4.2017, תוכר כפעולת איבה במידה ומטרת הפעולה הייתה לפגוע בישראל או בעם היהודי.
  • פגיעה אשר התרחשה מתאריך: 1.4.2017 ואילך, תוכר כפגיעת איבה במידה והיא התבצעה באמצעות ארגון כלשהו, אשר אחת או יותר ממטרותיו היא פגיעה בישראל, פגיעה באזרחי ישראל או פגיעה ביהודים וזאת, ללא קשר אם מטרתה של הפגיעה הייתה לפגוע בישראל או בעם היהודי.

ההטבות והתגמולים שלהם זכאים נפגעי פעולות איבה

קיימות הטבות ותגמולים שלהם זכאים נפגעי פעולות האיבה וזאת, כל עוד הם יוכיחו את קיומם  בפני הוועדה של המוסד לביטוח לאומי. ההטבות הן: טיפולים רפואיים רחבים כולל טיפולי שיניים, הוצאות נסיעה, תרופות, מכשירי עזר, מענק הבראה, פטור מאגרת טלוויזיה, השתתפות בהוצאות בחשבון הטלפון, מענק לרגל נישואין או כניסה לדירה, מענק להחזר מס הכנסה, מענק שנתי לנעליים, מענק לימודים לילדי נכים, לימודים במוסדות להשכלה גבוהה, הזר מס קנייה ומע"מ ברכישת מוצרי חשמל ביתיים ועוד. מבחינת גובה התגמולים שמגיעים למי שנפגע כתוצאה מפעול איבה, ייקבעו לפי דרגת הנכות של נפגע פעולות האיבה. לגבי זכויות נפגעי פעולות איבה, נפגע אשר יוכר כנכה עקב פעולות איבה, יהיה זה שדרגת הנכות אשר נקבעה לו היא בשיעור של  20%  ומעלה. אדם בשיעור נכות של 20%, זכאי יהיה לשיקום מקצועי. שיקום זה, יוענק לנכה שעליו לבצע הסבת מקצוע בגין פציעתו, או לנכה שלא  היה לא מקצוע בעת פציעתו, או לנכה שזקוק להשתלמות מקצועית לצורך של ביסוס במקום עבודתו.

תפקידו של אגף השיקום לנפגעי פעולות איבה במוסד לביטוח הלאומי

השיקום שיינתן במסגרת זכויות נפגעי פעולות איבה, מטעם המוסד לביטוח לאומי, יהיה בשני מסלולים. הראשון – הכשרה מקצועית והשכלה גבוהה. השני – שיקום כלכלי בעיסוק עצמאי. מחלקת השיקום של נפגעי פעולות איבה, תתאים תוכנית שיקום לפי מצבו הרפואי של מי שהוכר כנכה, לפי שאיפותיו וכן, לפי רצונותיו. כמו כן, תהיינה קבוצות תמיכה מכל מיני סוגים שתהיינה מונחות ע"י אנשי מקצוע. מטרתן של קבוצות אלה היא, סיוע בהתמודדות עם מצבי שכול, טראומה ופציעה. חשוב לציין, כי קבוצות  התמיכה מיועדות הן לנפגעי פעולות האיבה והן למשפחותיהן.

מדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום של זכויות נפגעי פעולות איבה?

ישנם מקרים לא פשוטים שבהם, נפגעי פעולות איבה נדחים בקבלת זכויות נפגעי פעולות איבה בגלל סיבות שונות. במצבים אלה, יש לערב עורך דין  לדיני נזיקין, אשר מומחה מזה  שנים רבות בייצוג נפגעי פעולות איבה מול המוסד לביטוח לאומי. יש לוודא, כי עוה"ד אשר בחרתם שייצג אתכם הצליח להשיג את הזכויות המגיעות לנפגעי פעולות האיבה, כאשר ייצג אותם בבתי המשפט בארץ ומול המוסד לביטוח לאומי.

התוכן לעיל אודות פעולות איבה, אינו יכול להחליף ייעוץ משפטי פרטני בשום צורה ואופן.

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

משרד עורכי דין צבי זגלשטיין, עורך דין פעולות איבה, תל אביב, המסגר 56, תל-אביב, טל': 03-9444747

לקבלת ייעוץ משפטי

חייגו עכשיו:

03-9444747

סיכום דבר:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support