קצבת נפגעי פעולות איבה – דעו את זכויותיכם

קצבת נפגעי פעולות איבה – דעו את זכויותיכם

נפגעי פעולות איבה ומשפחותיהם, זכאים לתגמולים כספיים ועוד הטבות על מנת שניתן יהיה לתמוך בהחלמתם. כבר לאחר פעולת האיבה, עובדי השיקום שהם עובדים סוציאליים שעברו הכשרה מתאימה, יוצרים קשר עם הנפגעים ובני משפחותיהם ומייעוצים  להם תוך הכוונה בבעיות שונות כגון: בעיות נפשיות, משפחתיות ומיצוי זכויותיהם כמו קצבת נפגעי פעולות איבה למי שנכותו הוגדרה בשיעור של 20% ומעלה, מענק ראשוני או קצבה חד פעמית למי שנכותו הוגדרה בשיעור של 10% ועוד הטבות שונות. חשוב לציין, כי דרגת נכות בשיעור של פחות מ-10%, אינה מזכה בקצבה מהמוסד לביטוח לאומי.

התקשרו עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון עם עורך דין פעולות איבה מטעם משרדנו: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

מהם תנאי הזכאות לקצבת פעולות איבה?

מי שזכאי לקבל קצבת נפגעי פעולות איבה יהיה לפי העמידה בתנאי הזכאות ומותנית בשיתוף הפעולה של הנפגע בתהליך השיקום. יש למלא את טופס התביעה ולצרף אישורים של הכנסות, אישורים רפואיים ועוד אישורים שהנפגעים ידרשו להוסיף לטופס התביעה. יש לשים לב, כי הזכאות היא מיום הגשת התביעה וניתן לשלוח את הטופס באופן מקוון. יש לשים לב כיצד למלא את הטופס ומומלץ, כי עורך דין המתמחה בדיני נזיקין ובמיוחד בנושא של נפגעי פעולות איבה ימלא נכון את טופס התביעה וילווה את הנפגעים עד לקבלת הקצבה והזכויות השונות הנוספות המגיעות לנפגעים.

מהם תגמולים מיוחדים ומי זכאי להם?

ישנם נפגעי פעולות איבה, אשר בגין נכותם שנגרמה עקב פעולת איבה, אינם יכולים לחזור למעגל העבודה וכן, אין להם הכנסה אשר מספיקה להם למחיה ולכן אלה זכאים לתגמולים מיוחדים. לדוגמא: תגמול נצרך הוא תגמול אשר מיועד לאמצעי קיום לנכה שאינו מתאים להליך שיקום ואינו יכול לעבוד למחייתו עקב הנכות. תגמול זה, משולם כתגמול חודשי בסיסי. קיימים תנאי סף לקבלת קצבת נפגעי פעולות איבה כאשר מדובר על תגמולים מיוחדים ואלה הם:

  • נכה אשר דרגת נכותו הקבועה היא בשיעור של 50% והיא בתוקף של עד שנה לפחות.
  • הגיל של הנכה כאשר הוא מבקש את הבקשה הראשונה הוא מעל ל-18 שנים והוא טרם הגיע לגיל פרישה.
  • הניסיונות לשיקום התעסוקתי של הנכה לא צלחו.
  • הנכה איבד את כושר העבודה.
  • הנכה הוא לא בר שיקום הוא אינו יכול להגדיל את הכנסתו מהעבודה בגין נכותו
  • הכנסות – הכנסתו של הנכה אינו עולה על שכר המינימום.

מהו תגמול נפגע פעולות איבה למחוסר פרנסה?

מי שנחשב כנפגע פעולות איבה והוא מחוסר פרנסה, יקבל תוספת לתגמול הנכות החודשי. למעשה מדובר על נכים שנמצאים כבר בתהליך של שיקום תעסוקתי ואמורים להשתלב במעגל העבודה  בטווח הקרוב.  יש לציין, כי תקופת הזכאות תיקבע בהתאם להתקדמות של הנכה בתהליך השיקום התעסוקתי. כמו כן, נכה שדרגת נכותו היא בשיעור של 20% ויותר וכן, נכים שהם בדרגת נכות בשיעור של 10%-19% שהוכרו לפני 1.1.1996. חשוב לצין, כי לא יילקחו בחשבון הכנסות שנובעות מגמלאות אחרות מלבד קצבת אבטלה וכן, הכנסות מהון שאינם מעבודה כמו שכר דירה וקצבת גמלאות (פנסיה). יש לדעת, כי נכה אשר הכנסתו החודשית מעבודה היא בסכום אשר עולה על 10,551 ש"ח, לא יהיה זכאי לתגמול נצרך.

מה קורה כאשר נכה מפעולות איבה נתקל בקשיים לקבלת תגמולים המגיעים לו כחוק?

לעיתים המוסד לביטוח לאומי, מערים קשיים ובמקרה זה, יש לגשת אל עורך דין לנזיקין המתמחה בכל הקשור אל מיצוי הזכויות המגיעות לנכה כחוק כגון קצבת פעולות איבה ותגמולים מיוחדים במידה ומגיעים לו לפי תנאי הסף. עוה"ד יילחם על זכויות הנכים, כשאר הוא בקיא בחוקים ובאסטרטגיות המשפטיות. קיים הבדל רב בין מילוי טופס תביעה  באופן עצמאי, לבין סיוע של עו"ד נזיקין הבקיא בנושא של מיצוי זכויותיהם של נפגעי פעולות איבה. על מנת לקבל את זכויותיכם, פנו עוד היום לעו"ד נזיקין כאשר אתם מצרפים את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, עדויות לגבי אירוע פעולת האיבה, כך שעוה"ד יקרא את המסמכים ויוכל לייעץ לכם לגבי הזכויות והקצבאות המגיעות לכם.

התוכן לעיל אודות פעולות איבה, אינו יכול להחליף ייעוץ משפטי פרטני בשום צורה ואופן.

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

משרד עורכי דין צבי זגלשטיין, עורך דין פעולות איבה, תל אביב, המסגר 56, תל-אביב, טל': 03-9444747

לקבלת ייעוץ משפטי

חייגו עכשיו:

03-9444747

סיכום דבר:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support