תחשיב נזק רשלנות רפואית

תחשיב נזק נפילה ברחוב

אנו מודעים לעובדה, כי רשלנות רפואית, עשויה להתרחש בכל הליך רפואי, אם בטיפולים, ניתוחים מכל הסוגים ואפילו בטיפולי שיניים ואף במהלך של היריון ולידה. גם טעות באבחון של מחלה או בעיה רפואית כלשהי, ניתן יהיה לתבוע את הרופא ואת הצוות הרפואי. מי שמייצג נפגע/ת כתוצאה מרשלנות רפואית הוא עו"ד לדיני נזיקין, אשר מתמחה ברשלנות רפואית והוא זה שיכול לערוך תחשיב נזק רשלנות רפואית.

יש לדעת, כי הקו המנחה של ביהמ"ש בתביעות נזיקין באופן כללי, ובמיוחד בכל הקשור לתביעות רשלנות רפואית הוא השבת המצב לקדמותו. הכוונה היא להעניק לנפגע פיצויים שיאפשרו לו לחיות באיכות ורמת החיים שאליה הורגל מלפני הפגיעה. יש לציין בנוסף, כי רכיבי הגיעה, נחלקים לשתי קטגוריות מובילות, הראשונה – פיצוי בשל נזק ממוני והשנייה – פיצוי בשל נזק לא ממוני.

לפי מה עורכים תחשיב נזק ממוני בתביעת רשלנות רפואית?

נזק ממוני הוא נזק שניתן לכמת את שווי הפיצויים. למשל אובדן כושר השתכרות, כאשר הנפגע אינו מסוגל לחזור לעבודה עקב הנכות שנגרמה לו כתוצאה מרשלנות רפואית. פיצויים אלה, למעשה מורכבים מהערכת שכרו של הנפגע בעבר ומהצפי של השתכרותו בעתיד, לולא לא היה נפגע. כאשר הנפגע הוא בעל מוגבלויות פיזיות, יש לקחת בחשבון בעריכת תחשיב נזק רשלנות רפואית, גם את הניידות. לדוגמא, רכב שנדרש להסעת הנפגע למטרת טיפולים רפואיים, או לניידות מוגברת מהרגיל בגלל הנכות שמונעת מהנפגע לנוע באופן עצמאי. יש לציין, כי ככל ששכרו של הנפגע היה גבוה יותר לפני הפגיעה, כך הפיצויים יהיו בסכומים גבוהים יותר. מצד שני, נשאלת השאלה, מה הדין לגבי קטינים שנפגעו כתוצאה מרשלנות רפואית? במקרה זה, שכרם יחושב לפי השכר הממוצע במשק, ללא תלות בגילם, מוצאם או דתם. לרוב מדובר ברשלנות רפואית בלידה.

כאשר עו"ד עורך תחשיב נזק רשלנות רפואית, הוא אף לוקח בחשבון, את הוצאות השיקום של הנפגע, אם לפרק זמן מוגבל, או למשך כל חייו. יש להציג הוכחות רפואיות וכן, אסמכתאות למהות והיקף הליכי השיקום שנדרשים לנפגע. גם טיפולים משקמים, יש לדרוש בתחשיב שהנפגע זכאי להם.החזר הוצאות נסיעה לבדיקות וטיפולים רפואיים, כך שאם מדובר בתדירות גבוהה של טיפולים, סכום זה עשוי אף להיות משמעותי. גם עזרה סיעודית יש לדרוש, במקרה והנפגע יצטרך עזרה סיעודית בביתו. יש לכלול גם מימון של חוות דעת רפואית שמהווה את אחת מההוצאות המשמעותיות בתביעת רשלנות רפואית. חוות דעת רפואיות ממומחים שונים, עשויות להגיע לסכומים גבוהים במיוחד של כמה עשרות אלפי שקלים, אך אם הנפגע זוכה בתביעת רשלנות רפואית, הוצאות אלה ישולמו ע"י הנתבעים.

ההבדל בין נכות תפקודית ונכות רפואית וההשפעה שלהן על תחשיב נזק רשלנות רפואית

יש לציין, כי ישנן שני סוגים של נכויות, נכות רפואית ונכות תפקודית. למשל נכות רפואית היא זו שאינה מפריעה לתפקודו התקין של הנפגע והוא יכול להתנהל באופן עצמאי. לדוגמא: שיניים שנשברו כתוצאה מרשלנות רפואית, צלקות שאינן מכערות את מראה הנפגע וכדומה נכות רפואית, ניתן לראות בד"כ בתחום הפלסטיקה ותחום אף אוזן גרון. למשל כאשר נגרמו צלקות לנפגע שניתן יהיה לתקנם באמצעות ניתוחים פלסטיים. נכות תפקודית, היא זו שנחשבת לקשה יותר ולפי שמה, ניתן להבין כי הנפגע אינו יכול לתפקד, אם מהבחינה הגופנית או אם מהבחינה הנפשית.

 למשל פגיעות בתחום האורתופדיה, הנוירולוגיה או בתחום הקרדיולוגיה, הפסיכיאטריה וכדומה. ככל שנכותו של הנפגע היא יותר תפקודית, כך ביהמ"ש יפסוק סכומי פיצויים גבוהים יותר. יש לציין, כי ביהמ"ש בוחן כל מקרה של רשלנות רפואית לגופו ומנסה לאמוד את הנזק באופן המדויק ביותר. השופט יתרשם לפי הממצאים והעדויות אשר יוצגו בפניו.

התייעצו עם עורך דין מומחה

אנו במשרד עורכי דין צבי זגלשטיין, מזמינים אתכם להיוועץ עם עורך דין רשלנות רפואית מטעם משרדנו בכל שאלה

ניתן לכתוב לנו בוואטסאפ, ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר לקבלת שיחה חוזרת.

תאונת עבודה - בפירוט:

אנו מזמינים אותך להתרשם מהתוכן באתר, מגוון מאמרים ופסקי דין בנושאים בהם עוסק המשרד.

אנו מקווים שתוכל להפיק תועל מהתוכן באתר, אולם יש להדגיש כי התוכן מתעדכן מעת לעת.

התוכן באתר אינו יכול להחליף ייעוץ משפטי פרטני בשום צורה ואופן.

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

שאלות נפוצות

משרדנו ייצג ומייצג אלפי לקוחות בתביעות מול המוסד לביטוח הלאומי וגורמים רלוונטיים נוספים למיצוי זכויותיהם של נפגעי תאונת עבודה.

משנת 2006 ועד היום, צברנו 

תאונות עבודה יכולות לטמון בתוכן נסיבות שונות, חלקן שגורות ונפוצות וחלקן מצריכות בדיקה קפדנית והתוויית אסטרטגיה משפטית נכונה.

אנו מטפלים בכל סוגי התביעות, החל ממקרים מוכרים כגון פציעת גב, ועד לאירועים מוחיים המוכרים כתאונת עבודה.

משרדנו יושב ברחוב המסגר 56, קומה 2.

ניתן לקבל ייעוץ טלפוני משפטי מקדים.

לקבלת ייעוץ משפטי

חייגו עכשיו:

03-9444747

סיכום דבר:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support