החמרת מצב משרד הביטחון

החמרת מצב משרד הביטחון

נכי צה"ל אשר הוכרו כנכים ונקבעו להם אחוזי נכות בגין מוגבלות ספציפית, יש להם את הזכות להגיש בקשה לוועדה רפואית חוזרת, במידה וקיימת החמרה במצבם הרפואי.

ניתן להגיש בקשת החמרת מצב משרד הביטחון בכל 6 חודשים, מהתאריך שבה הוזמן לאחרונה נכה צה"ל שמבקש אישור מהוועדה הרפואית של משרד הביטחון בגין החמרת מצבו הרפואי. הוועדה תקבל את הבקשה והנכה יזומן לבדיקה מחודשת בוועדה הרפואית המחוזית. אם הוועדה הרפואית של משרד הביטחון, תתרשם כי אכן הוחמר מצבו של נכה צה"ל, היא תקבע לעלות את אחוזי הנכות ובהתאם לחומרת המצב העדכנית כפי שאישרה הוועדה הרפואית.

אילו מסמכים יש לצרף לבקשת החמרת מצב משרד הביטחון?

כאשר נכה צה"ל מגיש בקשה למטרת החמרת מצב משרד הביטחון, עליו לצרף תיעוד רפואי אשר מעיד כי אכן מצבו הוחמר. חשוב לדעת, כי ניתן יהיה להגיש תביעה להחמרת מצב, רק על איבר שהוכר כפגוע מהוועדה הרפואית של משרד הביטחון בתביעה הראשונה שהוגשה והוכרה.

לדוגמא, חייל שקיבל 25% נכות ברגל ימין ומדובר על נכות צמיתה, יוכל להגיש תביעת החמרת מצב במשרד הביטחון, במידה ורגל שמאל שלו נפגעה בגלל המשקל שנשא על רגל זו ולא תביע ה להחמרת מצב על רגל ימין, אשר כבר הוכרה במשרד הביטחון הנכות הצמיתה על רגל זו. במקרה דנן, ניתן יהיה לתבוע על נכות מוסבת לפי תקנה מס' 9.

אם החלטתם להגיש תביעה להחמרת מצב משרד הביטחון – שימו לב לכמה דברים חשובים

הבקשה בדבר החמרת מצב משרד הביטחון חייבת להיות מוגשת בצירוף חו"ד רפואית, אשר מעידה כי אכן, הוחמר מצבו הרפואי של נכה  צה"ל שמגיש בקשה זו. 

ללא תיעוד רפואי, הבקשה פשט תידחה. מומלץ להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתביעות נזיקין מול משרד הביטחון, היות והוועדה הרפואית, עשויה אף להוריד מהנכה את אחוזי הנכות שניתנו לו עד כה, ולכן, על הנכה להגיע מוכן לוועדה הרפואית של משרד הביטחון, כשאר הוא מצויד בחו"ד מומחה. כמו כן,  הוועדה  הרפואית עשויה לדון, גם בפגיעות קודמות שלא הוגש בגינם החמרת מצב ולדון בהם. 

אם נכה צה"ל קיבל 25% נכות בגלל פגיעה בזרועו ו-10% על פוסט טראומה שנגרמה במהלך שירותו הרפואי ופגיעתו הנפשית החמירה עם הזמן, והוא הגיע לוועדה הרפואית, ופסיכיאטר מטעם הוועדה אישר את ההחמרה ייתוספו לו אחוזי נכות.

מה קורה כאשר נכה צה"ל הגיש תביעת החמרת מצב ומשרד הביטחון דחה את תביעתו?

אם החייל/אזרח עובד צה"ל, קיבל דחייה בגין החמרת מצב משרד הביטחון, הוא יהיה רשאי הגיש ערעור,תוך 45,  יום מיום קבלת ההודעה מקצין התגמולים, בהתאם להוראה 30.03 של אגף שיקום נכים במשרד הביטחון. נכה צה"ל אשר קיבל דחייה ממשרד הביטחון בדבר החמרת מצבו הרפואי, יוכל לקבל ארכה נוספת של 60 ימים, כאשר תחילתה של ארכה זו, תחול בתום 45 הימים המוזכרים לעיל, אך רק בתנאי שהנכה ביקש ארכה נוספת במהלך 45 הימים הקבועים בתקנות.

עורך דין נזיקין המתמחה בתביעות מול משרד הביטחון, יוכל לייעץ לכם, לפני שתחליטו על הגשת תביעה בגין החמרת מצב משרד הביטחון, כך שניתן יהיה לשקול היטב את סיכוייה של הבקשה להתקבל, או שהסיכון עשוי להיות גבוה מהתועלת. עו"ד נזיקין יוכל לסייע לכם בקבלת החלטה נכונה, יסייע לכם עם מומחים בתחום הרפואי, אשר יכלו להגיש חו"ד רפואית שתתקבל  בוועדה הרפואית במשרד הביטחון. כמו כן, עוה"ד יגיש את הבקשה כראוי. 

בכל שאלה והתייעצות עם עורך דין משרד הביטחון, ניתן להשאיר פניה למשרדנו, לכתוב לנו בוואטסאפ או ליצור עמנו קשר טלפוני.

תביעות משרד הביטחון - בפירוט:

לקבלת ייעוץ משפטי

חייגו עכשיו:

03-9444747

סיכום דבר:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support