מדריך תביעות סיעוד

מדריך תביעות סיעוד

אנו מכירים מקרים רבים, אשר בהם מבוטחים אשר מגיעים למצב סיעודי, חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי וקופות החולים, לא ממהרים לשלם למבוטחים את תגמולי הביטוח ולהעניק למבוטחים, את העזרה שמגיעה להם. 

על מנת למצות  את זכויותיכם לזכייה בהגשת תביעות סיעוד, יש צורך בהכוונה מקצועית באמצעות  עו"ד המתמחה בנושא ביטוח ונזיקין. כמשפטן וותיק אני ממליץ שתקראו את מדריך תביעות הסיעוד במאמר זה. נתחיל בכך, כי המוסד לביטוח לאומי וחברות הביטוח, ישתמשו בכל המשאבים העומדים לרשותם, על מנת לבדוק, אם יצטרכו לשלם את מה שמגיע לכם מכוח הוראות הפוליסה והחוק.

למעשה חברת הביטוח, קופת החולים או מוסד לביטוח לאומי, ישלחו אתכם לבדיקת מומחים מטעמם, כאשר במקרים רבים, בדיקה זו תתבצע בביתם של התובעים. מדובר על בדיקה מכריעה בהחלטת המבטח, אם לקבל את תביעת סיעוד או אם לדחותה על הסף. המלצתי היא לדאוג כי בבדיקה יש להציג לרופא המומחה, את כל החומר הרפואי שברשותכם ושי להתלוות  עם עו"ד דיני ביטוח, אשר מתמחה גם בדיני נזיקין. באופן זה, המומחה יוודא כי המומחה בודק את המוגבלויות שלכם וכן, עוה"ד שמייצג אתכם בתביעת הסיעוד, יכין אתכם לקראת בדיקות שמבצעות מהבטחות ע"י חוקרים, כך שתדעו לענות על שאילותיהם, כך שתוכלו להגן על זכויותיכם.

מה בודקים המומחים מטעם חברות הביטוח והביטוח הלאומי?

הזכאות לפיצוי  בגין תביעת סיעוד מצריכה ביצוע של 3 פעולות מתוך 6 פעולות יומיומיות ואלה הן:

  • יכולת לקום משכיבה לישיבה
  • יכולת להתלבש ולהתפשט
  • היכולת להתקלח
  • היכולת לאכול ולשתות באופן עצמאי
  • שליטה על הסוגרים
  • יכולת התניידות

יש לציין, כי זכאות לפיצוי, קיימת גם במקרה שמדובר על תשוש/ת נפש אם בגין אלצהיימר או דמנציה היות ונדרשת השגחה על המטופל במשך כל שעות היממה. 

האם יש ברשותכם ביטוח סיעודי ואם כן איזה סוג?

יש לציין, כי קיימים סוגים שונים של ביטוחי סיעוד. למשל ביטוח סיעודי באמצעות קופת החולים. ביטוח מסוג זה, משווק  בנפרד מתכניות של שירותי בריאות נוספים והוא ניתן במטרה לתשלום חודשי נוסף. 

יש לבדוק א תאריך ההצטרפות של המבוטח/ת לכיסוי בקופת החולים, היות ודבר זה משפיע על גובה התגמולים במקרה של תביעות סיעוד. כאשר מדובר בביטוח סיעודי מטעם חברת הביטוח, מדובר על ביטוח סיעודי פרטי. יש לבדוק באמצעות הדוחות השנתיים שחברות הביטוח שולחות למבוטחיהן בכל שנה. בדוחות הללו, תוכלו לבדוק את הכיסויים הביטוחיים שרכשתם ואת סכומי הביטוח. 

שימו לב, אם אתם מבוטחים בביטוח סיעודי מטעם העבודה, את הפרט  החשוב הזה, תוכלו לבדוק בתלוש המשכורת שלכם. למרות שמדובר בסכום זניח יחסית, שיורד ממשכורתכם, סכום זה, עשוי לסייע לכם רבות בעת הצורך.

בדקו את פוליסות הסיעוד שברשותכם

מי שמבוטח בפוליסת סיעוד, הוא למעשה מבטיח לעצמו תשלום חודשי שסוכם מראש במקרים שבהם הוא יזדקק לסיוע, על מנת שיוכל לבצע פעולת יום יומיות. חברת הביטוח תשלם 5 שנים את הסכום החודשי, מה שישמש גם את מימון המטפל, או את התשלום למוסד סיעודי. 

ישנם אנשים שאינם מודעים לקיומן של פוליסות ביטוח סיעודי. יש לבדוק  מבעוד מועד, את פוליסות הביטוח, כך שתהיו מוכנים לכל צרה שלא תבוא.

במידה וחברת הביטוח דוחה את תביעת הסיעוד מה עושים?

במידה וחברת הביטוח שלכם תביעת הסיעוד, ניתן יהיה לערער על כך ולהגיש תביעה בבית המשפט וזאת, מכוח הפוליסה. חשוב להתייעץ עם עו"ד שבקיא היטב בתחום והוא זה אשר יוכל להעריך את סיכויי התביעה. 

כמו כן, עוה"ד נמצא בקשרים עם מומחים רפואיים, אשר יש צורך להסתייע בהם, על מנת להשיג את התוצאה הרצויה.

תאונת עבודה - בפירוט:

אנו מזמינים אותך להתרשם מהתוכן באתר, מגוון מאמרים ופסקי דין בנושאים בהם עוסק המשרד.

אנו מקווים שתוכל להפיק תועל מהתוכן באתר, אולם יש להדגיש כי התוכן מתעדכן מעת לעת.

התוכן באתר אינו יכול להחליף ייעוץ משפטי פרטני בשום צורה ואופן.

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

שאלות נפוצות

משרדנו ייצג ומייצג אלפי לקוחות בתביעות מול המוסד לביטוח הלאומי וגורמים רלוונטיים נוספים למיצוי זכויותיהם של נפגעי תאונת עבודה.

משנת 2006 ועד היום, צברנו 

תאונות עבודה יכולות לטמון בתוכן נסיבות שונות, חלקן שגורות ונפוצות וחלקן מצריכות בדיקה קפדנית והתוויית אסטרטגיה משפטית נכונה.

אנו מטפלים בכל סוגי התביעות, החל ממקרים מוכרים כגון פציעת גב, ועד לאירועים מוחיים המוכרים כתאונת עבודה.

משרדנו יושב ברחוב המסגר 56, קומה 2.

ניתן לקבל ייעוץ טלפוני משפטי מקדים.

לקבלת ייעוץ משפטי

חייגו עכשיו:

03-9444747

סיכום דבר:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support