תפקידו של עוד תאונות עבודה

נזקי גוף במרחב הציבורי – מה כדאי לדעת?

מתי נחליט לשכור את שירותיו של עורך דין לתאונות עבודה? והאם אין זה מומלץ להגיש את התביעה באופן עצמאי שאיננו תלוי באיש מקצוע משפטי?

חשוב לציין כי החוק איננו מורה על איש לצוות אליו עורך דין למען הגשת התביעה. זהו תהליך עצמאי לחלוטין ולו מדריכים רבים ברשת אשר יכולים להנחות כל אחד ואחת באשר לשלבים הנדרשים. אולם המציאות מלמדת כי על אף היותנו זכאים לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף שונים, הרי שהגורמים הרלוונטיים מערימים קשיים, מפחיתים ממידת החומרה של האירוע, ופועלים בעיקר כדי לצמצם את הנזקים הכלכליים של עצמם.

נפגעתי בתאונת עבודה, מה עלי לעשות?

באם נקלענו לתאונה שהתרחשה במסגרת העבודה (כאשר הדבר נכון הן לדרכנו לעבודה ודרכנו מהעבודה ראו גם תאונת דרכים), הרי שעומדות לרשותנו שתי ברירות:

תביעתה של החברה אשר הייתה אמונה על ביטחוננו, נניח ובית העסק מתפעל סביבת עבודה מסוכנת ועליו לנקוט בצעדי זהירות מוקפדים. כאשר ישנו חשד להתרשלות בשמירה על ביטחון העובדים, הרי שזהו פתח לבדיקת היתכנותה של תביעה כנגד המעסיק.

תביעה של המוסד לביטוח לאומי. זהו למעשה הצעד הנפוץ ביותר, ומרבית עורכי הדין ימליצו על מהלך משפטי זה.

בחינת הנסיבות על-ידי עורך דין

תאונת עבודה על-פי חוק, מוגדרת כתאונה אשר התקיימה הן בזמן העבודה, הן בדרך אליה והן בחזור. זוהי יכולה להיות פגיעה גופנית או לחילופין פגיעה פיזית. זוהי יכולה להיות פגיעה ישירה כתוצאה מתאונה שיצרה טראומה לגוף, וזוהי יכולה להיות פגיעה עקיפה אשר הביאה להחמרת מצבם של העובד או העובדת באופן הדרגתי.

מתפקידו של עוד תאונות עבודה לבחון את הנסיבות ולאגד אותן לכתב תביעה ברור ונהיר לכול, אשר מסיר כל שטח אפור הנתון לפרשנות. הגשת תביעה מדויקת המצרפת את כל המסמכים הרפואיים הנדרשים מוכרחה להתכתב גם עם היכרות מעמיקה אל מול המוסד לביטוח לאומי, אשר לעתים מוכיח עצמו כמערים קשיים, מאתגר ומחמיר.

מימוש זכויות המיוצג/ת

על אף שהמחוקק קבע שורה של מנגנונים אשר נועדו להגן על נפגעי תאונות עבודה, ולקבוע להם פיצויים אשר יאפשרו להם לשוב חזרה אל מעגל העבודה באופן המהיר ביותר, הרי שבמקרים רבים, העובדים אים מודעים למלוא זכויותיהם ולזכאותם לקבל פיצויים.

ישנם אף שחוו תאונת עבודה ואינם ניגשים להגיש כל תביעה. ממשיכים בעבודתם כרגיל, זאת על אף שגופם איננו כתמול שלשום.

דעו ועמדו על זכויותיכם: לזכותו של כל אדם ואדם, עומדת הזכות לקבל פיצויים כחוק מטעם המוסד לביטוח לאומי.

ייעוץ עם עורך דין תאונות עבודה יאפשר לבחון את נסיבות המקרה ולפעול בהתאם לכלים העומדים לרשותנו בחוק.

תביעת המעביד? או הביטוח הלאומי?

מתוקף תפקידו של עוד תאונות עבודה הוא גם להוות כיועץ עבור לקוחותיו; יועץ המנחה אותם אל הצעדים המשפטיים אשר יניבו את התוצאה הטובה ביותר.

התלבטות שעולה לא פעם היא אם יש לתבוע את המעביד או שמא את הביטוח הלאומי. יש לדעת, כי בתנאים מוגדרים ומסוימים, אכן ישנה הצדקה לתבוע את חברת הביטוח של המעביד למען קבלת פיצויים, וזאת כאשר ישנן הוכחות ברורות לרשלנות מטעמו.

עם זאת, לעתים ישנו קושי רב בהוכחת רשלנות מעבר לכל צל של ספק, ואילו הגשת תביעה לביטוח הלאומי מתוקף זכותו וזכותה של כל אזרחי ישראל, היא פשוטה יותר ומקובלת הרבה יותר.

הוכחת מחלת מקצוע

בעוד שפגיעה פיזית ישירה ניתנת בקלות להוכחה אל מול הגורמים הרלוונטיים, הרי שמחלת מקצוע מצריכה מלאכת מחשבת והתוויית אסטרטגיה משפטית אשר תוכיח מעבר לכל צל של ספק, כי היא נגרמה בהשפעתה השלילית של סביבת העבודה ותנאיה.

מחלת מקצוע לידיעה, הינה מחלה אשר נגרמה באופן ישיר כתוצאה מסביבת העבודה. דוגמה לכך היא בעיות גב כתוצאה מנשיאת משקלים כבדים באופן ממושך, עבודה עם חומרים מסוכנים אשר מובילים להיתכנותן של מחלות שונות כגון מחלות נשימתיות, פגיעה בשמיעה ועוד. 

ייצוג בוועדות הרפואיות

לבסוף, ההחלטה על הזכאות לקבלת קצבת נכות או פיצויים וכן גובהם, נקבעת על-ידי הוועדה הרפואית מטעם הגוף הרלוונטי אליו אנו מגישים את התביעה.

ייצוג על-ידי עוד תאונות עבודה יכול לסייע בהוכחת הנזקים באופן הממצה את מלוא הזכויות של הנפגע או הנפגעת, וזאת אל מול שורת המומחים הרפואיים.

מתי מומלץ לפנות לעורך דין תאונות עבודה?

ראשית ניתן לפנות למשרדנו בכל שאלה והתייעצות.

הפניה לעורך דין תאונות עבודה יכולה להיות לעזר רב בכל מקרה ובו אתם או יקירכם נפגעתם כתוצאה מסביבת העבודה.

גם במקרים בהם נסיבות המקרה הן פשוטות ונהירות להוכחה, הרי שעדיין הגשה נכונה של כל המסמכים וייצוג על-ידי איש מקצוע מנוסה, יכול להשיג את התוצאה הטובה ביותר.

מאמרים שעשויים לעניין אתכם:

מדריך תאונת עבודה של עצמאי

אנו מזמינים אותך להתרשם מהתוכן באתר, מגוון מאמרים ופסקי דין בנושאים בהם עוסק המשרד.

אנו מקווים שתוכל להפיק תועל מהתוכן באתר, אולם יש להדגיש כי התוכן מתעדכן מעת לעת.

התוכן באתר אינו יכול להחליף ייעוץ משפטי פרטני בשום צורה ואופן.

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

לקבלת ייעוץ משפטי

חייגו עכשיו:

03-9444747

סיכום דבר:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support