תאונות תלמידים פיצוי – באילו מקרים?

תאונות תלמידים פיצוי – באילו מקרים?

מדי שנה, נפגעים עשרות תלמידים, השאלה היא מהן הזכויות של התלמידים שנפגעים בבית הספר ומחוצה לו? האם גם תנועות הנוער אחריות על הפגיעות? או המסגרות הפרטיות? האם כאשר התלמיד נמצא מחוץ לבית הנספר, במסגרת בילוי או טיול והוא נפגע, אם בארץ או בעולם יש מי שיכסה את ההוצאות על הפגיעות  וכן, מי משלם למעשה על תאונות תלמידים פיצוי? התשובה  היא שכל הורה, משלם במסגרת תשלומי בית הספר או הגן שבו נמצא ילדו, ביטוח תאונות תלמידים. חוק זה,  חוקק במסגרת חוק חינוך חובה. התלמידים יפוצו על התאונה מבלי צורך בהוכחה שמישהו אשם בתאונה.

התקשרו עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון עם עורך דין תאונות תלמידים מומחה: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

המקרים השכיחים שבגינם תלמידים נפצעים במסגרת הבית ספרית

ישנם אירועים רבים, אשר בגינם תלמידים עשויים להיפצע או אפילו לסבול מנכות צמיתה. מקרים אלו הם: טיול שנתי, או טיול ליום שלם, תחרויות ספורט, משחק עם חברים שסיכן את  התלמיד/ה, מקרי אלימות בבית הספר או מחוצה לו ע"י תלמידים אחרים, טביעה בבריכה, מוות ונכויות בגין נפילה מגובה רב, כוויות ונזקים כתוצאה משאיפת עשן כמו למשל אירוע ל"ג בעומר שנערך באמצעות בית הספר או הגן שבו שהה הנפגע או שמשויך אליו. חשוב לציין, כי תאונות תלמידים פיצוי, תהיה בנוסף לפיצוי שיינתן ישירות מהמזיק במקרים שהתאונה נגרמה בשל רשלנות של המזיק ולא ננקטו אמצעים סבירים למנוע את הפגיעה.

סוגי הפיצוי העיקריים במסגרת פוליסת ביטוח תלמידים

ישנם סוגים של פיצויים במקרה של תאונת התלמיד לדוגמא:

פיצוי במקרה חו"ח של מוות

פיצוי בגין נכות צמיתה או חלקית, כך שבמידה ולאחר תקופת ההחלמה, התלמיד/ה נותר עם נכות צמיתה הוא יקבל פיצוי בהתאם לגובה הנכות שתיקבע לו לפי התקנות של המוסד לביטוח לאומי התשט"ז -1956.

פיצוי על ימי ההיעדרות של התלמיד מהמוסד הלימודי שבו הוא לומד. הפיצוי יינתן לתלמיד אשר נעדר מעל ל-21 ימים ברציפות, כאשר הפיצוי ניתן עד ל-6 חודשים. 

פיצוי בגין החזר הוצאות רפואיות והוצאות שאינן מכוסות בסל הבריאות, לפי תנאי הפוליסה. 

סוגי התביעות שניתן יהיה להגיש במקרה של תאונות תלמידים

אם ארעה תאונה שמעורבים בה תלמידים, אפשר יהיה להגיש כמה סוגי תביעות באופן מצטבר: תביעה לפיצויים מתוקף דיני נזיקין וזאת לפי פוליסת ביטוח תאונות תלמידים פיצוי. רופא מומחה שייבחר בהתאם לחברת הביטוח ולהורי התלמיד/ה הוא זה שיקבע את שיעור הנכות. יש לדעת, כי תביעת נזיקין, מתיישנת שלוש שנים לאחר קרות התאונה, אך מכיוון שמדובר בקטין או קטינה, ניתן יהיה להגיש את התביעה כאשר התלמיד יגיע לגיל 18 או לגיל 21.. שנים. ניתן לתבוע ישירות את חברת הביטוח אשר מכסה את התאונות של התלמידים באמצעות הפוליסה. חשוב לציין, כי בכל תביעה מסוג זה, יש להיעזר בעו"ד המתמחה בדיני נזיקין ודיני ביטוח.

האם ניתן להגיש תביעת רשלנות נגד מי שהיה אחראי על התלמיד ביום התאונה?

התשובה היא שכן, ניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות נגד מי שהיה אחראי על התלמידים ביום שבו קרתה התאונה. למשל: נגד איש חינוך, נגד בית הספר וכן, ישנה אופציה נוספת והיא להגיש תביעה נגד מי מהגורמים המוזכרים לעיל אשר יתבע את שאר המעורבים באמצעות תביעת צד ג'. אם מדובר על סכום של תאונות תלמידים פיצוי, עד לגובה של 34,000 ₪, ניתן יהיה לתבוע את בית הספר באמצעות  תביעות קטנות בין אם בבית משפט קמא (בימ"ש השלום) כאשר הטענה היא, רשלנות של הממונים בביה"ס כאשר לא ננקטו אמצעים סבירים על מנת לשמור על בטיחותם של התלמידים, כי אם היו ננקטים אמצעים סבירים לא הייתה מתרחשת התאונה וכן, גם הנזק לנפגע לא היה נגרם. בכל מקרה, פניה לעו"ד נזיקין תגרום לכם לדעת, אם אכן קיימת עילה לתביעה, אשר באמצעותה ניתן יהיה לקבל פיצוי כספי.

התוכן לעיל אודות תאונות תלמידים, אינו יכול להחליף ייעוץ משפטי פרטני בשום צורה ואופן.

התקשר עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ בטלפון: 03-9444747 

ו/או השאר פרטיך באתר, לקביעת פגישת יעוץ 

 ללא עלות וללא כל התחייבות. 

משרד עורכי דין צבי זגלשטיין, עורך דין תאונות תלמידים, תל אביב, המסגר 56, תל-אביב, טל': 03-9444747

לקבלת ייעוץ משפטי

חייגו עכשיו:

03-9444747

סיכום דבר:

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support